به گزارش اکوایران، اگر کسی به شما بگوید که x.com را در مرورگر خود تایپ کنید، به طور قابل توجهی دچار تردید خواهید شد.

اما این همان چیزی است که ایلان ماسک از شما می خواهد. آن هم  برای بازدید از سایتی که قبلاً  به نام توییتر شناخته می‌شد.

طبق آنچه در گزارش اسکای‌نیوز آمده، بلاخره 9 ماه پس از اینکه ثروتمندترین مرد جهان یکی از محبوب ترین پلتفرم های رسانه‌های اجتماعی جهان را خرید، از برند بزرگی که مدت‌ها نویدش را می‌داد رونمایی کرد.

در نتیجه و طی یک اقدام جسورانه، لوگوی نمادین پرنده توییتر ناپدید شد و یک X خالی جایگزین آن شد.

«لیندا یاکارینو»، مدیر اجرایی توییتر، با الهام از تحسین ماسک از برنامه جامع وی‌چت چین، می گوید: صدا، تصویر و حتی بانکداری از جمله ویژگی‌های اصلی این پلتفرم ریبرند‌شده خواهند بود.

بیش از یک میلیارد نفر از وی‌چت برای همه چیز از بازی گرفته تا پرداخت، و همچنین ویژگی‌های سنتی رسانه‌های اجتماعی مانند ارسال عمومی، پیام‌های خصوصی و اشتراک‌گذاری عکس ها استفاده می‌کنند.

اقدامات بحث‌برانگیز و جنجالی ماسک،  از تیک‌های تأیید در پشت دیوار پرداخت، تا اعمال محدودیت‌های خواندن و بازگرداندن حساب‌های ممنوعه بحث‌برانگیز مانند حساب‌های اندرو تیت و دونالد ترامپ، تاکنون باعث شده است که بسیاری از کاربران و تبلیغ‌کنندگان به دنبال فضاهای جدید باشند. 

چالش بزرگ

اما تصور شما از این پلتفرم هر چه باشد، در تاثیر آن شکی وجود ندارد. «توئیت» به اندازه ایمیل یا پیام‌های متنی با مفهوم ارتباطات عجین و مترادف شده است. در هر دو فرهنگ لغت کمبریج و آکسفورد موجود است. و فقط به این فکر کنید که چند بولتن خبری و مقاله، گزارش خود را با استناد به آن آغاز کرده‌اند.

«اد ایست»، مدیر اجرایی مشاور رسانه های اجتماعی Billion Dollar Boy، به اسکای‌نیوز گفت که توییتر «در جامعه جا افتاده است». اما همچنان وادار کردن کاربران به سازگاری با تغییرات جدید یک «چالش بزرگ» خواهد بود.