به گزارش اکوایران، چین و بریتانیا بلندپروازی های خود را برای اطمینان از اینکه در توسعه فناوری در حال تحول هوش مصنوعی به سرعت می‌توانند شکوفا شوند و از رقبای جهانی جلوتر، و در عین حال در برابر خطرات ناشی از هوش مصنوعی پیشگام باشند، ترسیم کردند.

طبق آنچه در گزارش بلومبرگ آمده، مجموعه نهایی مقررات پکن به دنبال متعادل کردن کنترل دولتی بر روی فناوری هوش مصنوعی است تا شرکت‌های آن بتوانند به رقبای جهانی بادوام تبدیل شوند. ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا اواخر سال جاری نشستی را با رهبران جهانی و مدیران فناوری برگزار کرد تا کشور را به عنوان یک رهبر در توسعه فناوری قرار دهد. هنوز مشخص نیست که چین دعوت خواهد شد یا خیر.

این اقدامات در تضاد با اقدامات ایالات متحده بود که حتی پس از هشدار رهبران صنعت مبنی بر اینکه هوش مصنوعی «خطر انقراض بشریت» را به همراه دارد، هیچ قانونی در حال بررسی جدی نیست.

OpenAI که سام آلتمن، مدیر اجرایی آن از کنگره خواسته است تا برای تدوین مقررات مورد بررسی بیشتر قرار گیرد، گفت که در حال آزمایش سیستم‌های تعدیل محتوا است و از مشتریان دعوت می‌کند تا از ابزارهای مبتنی بر GPT-4 شرکت برای نظارت بر محتوا استفاده کنند.

در همین حال، کالج‌های ایالات متحده در حال تلاش برای تعیین دستورالعمل‌هایی در مورد استفاده از چت‌بات محبوب ChatGPT توسط دانش آموزان با شروع سال تحصیلی جدید هستند.

Arm Ltd.، سازنده تراشه مستقر در بریتانیا در کمبریج که اکثریت آن متعلق به SoftBank Group Corp است، 28 بانک را برای جذب 8 تا 10 میلیارد دلار در ماه سپتامبر آماده کرده است که آن را به بزرگترین سهام اولیه تبدیل می کند. 

سیسکو سیستمز، پس از آنکه این شرکت پیشرفت خود را در زمینه هوش مصنوعی و فناوری امنیتی ترسیم کرد، بیشترین رشد را در شش ماه گذشته داشت.

ساتیا نادلا، مدیر عامل شرکت مایکروسافت، تأثیر هوش مصنوعی را به یک «موج جزر و مدی» تشبیه کرد، همان عبارتی که یکی از بنیانگذاران مایکروسافت در سال 1995 برای نشان دادن اهمیت اینترنت برای تجارت استفاده کرد. 

نادلا گفت، دموکراتیک کردن چنین فناوری چیزی است که او را به استفاده از آن ترغیب می‌کند. در همین راستا، گوگل ویژگی‌های هوش مصنوعی را فراتر از موتور جستجو گسترش می‌دهد تا به کاربران اجازه دهد مقالات طولانی‌تر و اطلاعات عمیق را خلاصه کنند.

اخیرا توسعه مدل‌های هوش مصنوعی تخیل افراد غیرحرفه‌ای و فن‌آوران را به خود جلب کرده و بسیاری از سرمایه‌گذاران و تاجران را علاقمند به سرمایه‌گذاری در این حوزه نموده است.