به گزارش اکوایران و به نوشته گاردین، «تیموتی گراهام» یکی از استادان «دانشگاه فناوری کوئینزلند استرالیا» اعلام کرده مشخص است که پلتفرم ایکس برای مدیریت محتوا تلاش کافی نمی‌کند و این شرکت هیچ استراتژی‌ مشخصی برای مقابله با اطلاعات گمراه‌کننده سیاسی ندارد. او در تحقیق خود حدود یک میلیون توئیتِ مربوط به نخستین مناظره اصلی جمهوری‌خواهان پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 و یکی از مصاحبه‌های «دونالد ترامپ» - رئیس‌جمهور پیشین آمریکا - را به کمک یک ابزار تازه توسعه‌یافته به نام «الکساندریا دیجیتال» ارزیابی کرده است.

نتایج این تحقیق مشخص کرد که بیش از 1200 حساب کاربری ایکس در زمان مصاحبه ترامپ و مناظره جمهوری‌خواهان، ادعای غلط و تأییدنشده پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 را منتشر می‌کردند. انتشار این محتوای توطئه‌آمیز در جریان مناظره جمهوری‌خواهان توانست بیش از سه میلیون بازدید را به خود جذب کند.

یکی از حساب‌های کاربری مربوط به بات‌های توئیتر سابق به نام «MediaOpinion19» که در سپتامبر 2022 ایجاد شده، در هرروز به طور متوسط 662 توئیت در حساب خود منتشر می‌کرد؛ یعنی یک توئیت در هر دقیقه.

طبق اعلام این محققان، این حساب‌های کاربری مدت زیادی پس از شناسایی شدن، همچنان فعال بودند؛ اتفاقی که نشان می‌دهد شرکت ایکس فعالیت بات‌ها را دنبال نمی‌کند و تنها یک یا دو حساب مرتبط با بات‌ها تعلیق شده و باقی بات‌ها هنوز هم فعال هستند. این آمار نشان می‌دهد که توئیتر روش موثری برای مقابله با این حساب‌های کاربری ندارد.