به گزارش اکوایران به نقل از بلومبرگ، ایلان ماسک دومین نفری بود که توانست بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار ثروت شخصی داشته باشد و در ژانویه ۲۰۲۱،  او پس از جف بزوس، توانست به این رکورد برسد.

مدیر‌عامل تسلا اکنون به اولین موفقیت خود دست‌یافته؛ تبدیل‌شدن به تنها فردی در تاریخ که ۲۰۰ میلیارد دلار را از دارایی خالص خود پاک‌کرده است.

ماسک ۵۱ ساله، پس از سقوط سهام تسلا در هفته‌های اخیر، شاهد سقوط ۱۱ درصدی ثروت خود به ۱۳۷ میلیارد دلار بوده است. ثروت او در ۴ نوامبر ۲۰۲۱ به ۳۴۰ میلیارد دلار رسید و او همچنان ثروتمندترین فرد جهان باقی ماند تا اینکه در این ماه برنارد آرنو، سرمایه‌دار فرانسوی سهام‌دار کالاهای لوکس LVMH ، از او پیشی گرفت.

ارزش تسلا برای اولین‌بار در اکتبر ۲۰۲۱ از  ۱ تریلیون دلار فراتر رفت و به شرکت‌هایی مانند اپل، مایکروسافت، آمازون و گوگل پیوست.

اکنون تسلط تسلا بر بازار خودروهای برقی، به خطر افتاده، زیرا رقبای امروزی در حال سبقت گرفتن از او هستند. تسلا به مصرف‌کنندگان آمریکایی ۷۵۰۰ دلار تخفیف می‌دهد تا دو مدل با بالاترین تیراژ را قبل از پایان سال تحویل بگیرند، و در عین حال، تسلا تولید در کارخانه‌ شانگهای را کاهش داده است.

در همین حین، ماسک درگیر توئیتر بود و آن را به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار در اواخر اکتبر خریداری کرد. تمرکز بیش از اندازه او بر توئیتر و رفتارهای اخیرش تأثیر به سزایی در سقوط سهام تسلا داشته است. او نیمی از 7500 کارمند توئیتر را اخراج و استعفای 1200 نفر دیگر را قبول کرد، ماسک همچنین توئیت کرده که در دفتر این شرکت در سانفرانسیسکو می‌خوابد. او به کارکنان توئیتر گفته است که اگر نتوانند وضعیت را تغییر دهند، شرکت ورشکست خواهد شد.

استراتژی مدیریتی ایلان ماسک

بر اساس شاخص ثروت بلومبرگ، کاهش سهام تسلا به‌قدری شدید بوده که سهام در سال ۲۰۲۲، حدود ۶۵ درصد سقوط کرده و ماسک امسال برای کمک به خرید توییتر سهام خود را فروخت، به‌طوری‌که تسلا دیگر بزرگ‌ترین دارایی‌اش نیست. سهام ماسک در شرکت اسپیس ایکس، با ارزش ۴۴.۸ میلیارد دلار، از سهام ۴۴ میلیارد دلاری او در تسلا بیشتر است.

توییتر در معرض ورشکستگی/ حرکت بعدی ماسک چیست؟

اسپیس ایکس: رویاپردازی بی‌انتهای ایلان ماسک

این میلیاردر که قبلاً در مقابل سهام خود در تسلا وام‌گرفته بود، اخیراً در مورد خطرات پول قرض گرفته شده در بازارهای بی ثبات نیز هشدار داده است.

ماسک در پادکست All-In که در این ماه منتشر شد، گفت: من واقعاً به مردم توصیه می‌کنم در بازار سهام پرنوسان، بدهی نداشته باشند. شما می‌توانید اتفاقات بسیار بدی را در همچنین بازاری تجربه کنید."