به گزارش اکوایران، شرکت آمازون در تازه‌ترین تغییری که نشان‌دهنده حرکت این شرکت به سوی ماشینی کردن بخش بیشتری از فعالیت‌های خود است،‌ اعلام کرده در حال آزمایش ربات‌های انسان‌نما در انبارهای خود در آمریکا است.

به نوشته بی‌بی‌سی، این شرکت در حال استفاده از یک ربات جدید موسوم به «دیجیت» است که مانند انسان حرکت می‌کند و به روش مشابه انسان،‌ اقلام مختلف را با دست حمل می‌کند.

با وجود نگرانی‌ها از بیکار شدن کارکنان شرکت‌هایی مانند آمازون به دلیل گسترش استفاده از ربات‌ها، آمازون اعلام کرده سیستم رباتیک این شرکت در واقع منجر به ایجاد صدها هزار شغل جدید شده است.

طبق اعلام این غول فناوری، این شرکت در حال حاضر از دست‌کم 750 هزار ربات استفاده می‌کند که به صورت مشترک در کنار انسان‌ها کار می‌کنند. این ربات‌ها اغلب برای انجام وظایف تکراری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یکی از مقامات ارشد شرکت آمازون در بخش تکنولوژی اعلام کرده انسان‌ها غیرقابل جایگزین هستند. او همچنین برخی خبرها درباره اینکه تمام انبارهای آمازون در آینده‌ای نزدیک «ماشینی» خواهند شد را مورد تردید قرار داده است.

به جای استفاده از چرخ برای حرکت، دیجیت دارای پا است و با دست‌های خود به بلند کردن و جابه‌جایی جعبه‌ها و اقلام مختلف می‌پردازد.

آمازون اعلام کرده دیجیت یک نمونه اولیه است تا متوجه شویم این ربات می‌تواند بدون ایجاد مشکل در کنار انسان کار کند یا خیر.

شرکت آمازون همچینن اعلام کرده تجربه این شرکت در این مدت در استفاده از فناوری‌های جدید نشان می‌دهد که ربات‌ها نه تنها باعث از دست رفتن شغل نمی‎‌شوند، بلکه شغل‌های جدیدی برای انسان ایجاد می‌کنند؛ ربات‌‌ها باعث می‌شوند فعالیت شرکت گسترش پیدا کند.

این شرکت بزرگ آمریکایی همزمان با فشارهای ناشی از افزایش هزینه‌ها، در سا‌ل‌های اخیر استفاده از ربات‌ها را به شکل قابل توجهی افزایش داده است.

آمازون در سال گذشته میلادی اعلام کرد در حال آزمایش یک بازوی رباتیک غول‌پیکر است که به جابه‌جایی کالاهای مختلف می‌پردازد. این شرکت در حال حاضر از ربات‌های دارای چرخ برای جابه‌جا کردن کالاها در انبارها و همچنین در دو ایالت آمریکا از پهپادها برای تحویل سفارشات استفاده می‌کند.