به گزارش اکوایران، شبکه اجتماعی «تردز» که پنج ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرد و در نقاط مختلف جهان در دسترس قرار گرفت، اکنون در اختیار کاربران قاره اروپا نیز قرار گرفته است.

به نوشته بی‌بی‌سی، این شبکه اجتماعی به عنوان رقیبی برای شبکه ایکس (توییتر سابق) در نظر گرفته می‌شود و در زمان انتشار و به دنبال تغییرات در شبکه توییتر، به عنوان یک جایگزین مناسب برای شبکه اجتماعی ایلان ماسک در نظر گرفته شد. اما تردز پس از انتشار در اختیار شهروندان اروپایی قرار نگرفت، چراکه قاره اروپا در زمینه فعالیت شرکت‌های بزرگ فناوری و چگونگی قرار گرفتن اطلاعات کاربران در اختیار این شرکت‌ها، قوانین سختگیرانه‌ای دارد.

شرکت مِتا - که تردز زیرمجموعه آن محسوب می‌شود - امیدوار است علاقه به این شبکه اجتماعی را افزایش دهد. تردز در نخستین هفته آغاز فعالیت موفق شد بیش از 100 میلیون کاربر جذب کند، اما تعداد کاربران به مرور زمان کاهش پیدا کرد.

مارک زاکربرگ رئیس مِتا با انتشار پستی در شبکه تردز ورود کاربران جدید به این شبکه اجتماعی از سراسر اروپا را خوش‌آمد گفت. یکی از سخنگویان شرکت مِتا هم گفته تردز پس از آغاز به کار در ماه جولای به شکل قابل توجهی بهبود پیدا کرده است. نبود امکانات اساسی مانند نداشتن وب‌سایت و قابلیت جست‌وجو در این شبکه اجتماعی باعث دلزدگی برخی کاربران و کنار گذاشتن آن شده بود و تنها سه هفته پس از آغاز به کار، مارک زاکربرگ اعلام کرد نیمی از کاربران، تردز را ترک کرد‌ه‌اند.

انتشار ویژگی‌های جدید باعث شد تردز کاربران جدیدی جذب کند - اما این شبکه هنوز نسبت به ایکس محبوبیت کمتری دارد و کاربران بسیار کمتری نسبت به تیک‌تاک یا سایر سرویس‌های متا مانند اینستاگرام و فیس‌بوک دارد.