به گزارش اکوایران به نقل از رویترز اپلیکیشن تردز بعد از شروع هیجان‌انگیز خود حالا بیش از نصف کاربران خود را از دست داده و مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا نیز در این باره به کارمندان خود گفت که مدیران شرکت به شدت بر افزایش ماندگاری تردز تمرکز کرده‌اند.

زاکربرگ افزود: ماندگاری کاربران در اپلیکیشنی که مبتنی بر متن است بهتر از چیزی بود که مدیران انتظار داشتند، اگرچه عالی و بی‌نقص نبود.

مدیرعامل متا گفت: وقتی بیش از ۱۰۰ میلیون نفر ثبت‌نام کردند خیلی عالی می‌شود اگر همه آن‌ها یا نصف آن‌ها در این برنامه بمانند؛ ولی ما هنوز به آن نقطه نرسیدیم.

زاکربرگ گفت که او این ریزش را طبیعی می‌داند و انتظار می‌رود با افزودن ویژگی‌های بیشتر به برنامه، از جمله نسخه دسکتاپ، قابلیت جستجو و غیره رشد آن ادامه پیدا کند.

کریس کاکس، مدیر ارشد تولید گفت، متا به دنبال افزودن لنگرهای بیشتری برای حفظ و بازگشت کاربران به برنامه است، لنگری مثل اینکه افراد حاضر در اینستاگرام موضوعات و اتفاقات مهم تردز را ببینند.

این اظهارات مدیران یک روز پس از آن بیان شد که متا سرمایه‌گذاران را با پیش‌بینی رشد درآمدی متحیر کرد، این نشانه‌ بازگشت شرکتی است که در سال گذشته با کاهش شدید فروش تبلیغات، با تردید عمیقی نسبت به هزینه‌های سنگین خود در پروژه متاورس مواجه شده بود.

این افشاگری باعث شد که سهام متا در روز پنجشنبه ۸ درصد افزایش یابد.

زاکربرگ به کارمندان گفت که معتقد است فعالیت این شرکت بر روی تکنولوژی واقعیت افزوده «AR» و واقعیت مجازی «VR» که به متاورس قدرت می‌دهد جلوتر از زمان‌بندی نیست، اما در مسیر درستی قرار دارد.

او همچنین افزود که متا با توجه به سال‌ها تجربه در ساخت سیستم‌عامل برای محصولات موجود، باید پیش از رقبایی مانند اپل گوگل و مایکروسافت سرمایه‌گذاری در این کار را آغاز کند.

زاکربرگ در پاسخ به سؤالی درباره مسابقه در قفس مقابل ایلان ماسک گفت که مطمئن نیست که این مسابقه انجام شود.