به گزارش اکوایران، شرکت گوگل به عنوان غول فناوری هر سال نگاهی به تاریخچه جست‌وجوهایش می‌اندازد و سپس گزارشی از بالاترین سرچ‌ها منتشر می‌کند.

اخیرا فهرست مربوط به سال ۲۰۲۳ هم منتشر شده که نشان می‌دهد در زمینه اخبار، بیشترین جست‌وجو در این سال میلادی به جنگ اسرائیل و حماس اختصاص داشته است.

علاوه بر گوگل، برخی از دیگر شرکت‌ها و نهادها هم گزارش‌هایی در رابطه با داده‌های خود منتشر می‌کنند. برای مثال ویکی‌پدیا گزارشی منتشر کرده و نشان داده مقاله‌اش با عنوان «چت‌جی‌پی‌تی» بیشترین میزان خوانده شدن و دیده شدن را در سال ۲۰۲۳ داشته است.

امسال همچنین گوگل تولد ۲۵ سالگی خود را جشن گرفته و به همین بهانه، علاوه بر گزارش سالانه، گزارشی هم از ۲۵ سال اخیرش منتشر کرده که نکات جالب توجهی دارد.

برای مثال کریستیانو رونالدو، بازیکن فوتبال بیشترین جست‌وجوی تاریخ گوگل را به خود اختصاص داده است. تیلور سوئیفت هم به عنوان آهنگساز بیشترین جست‌وجو را داشته و ایموجی «قلب» هم بیشتر از همه در گوگل جست‌وجو شده است.

در ویدیوی بالا علاوه بر اینکه مهم‌ترین جست‌وجوهای سال ۲۰۲۳ را مورد بررسی قرار داده‌ایم، نگاهی به تاریخ ۲۵ ساله این غول فناوری داشته‌ایم که دیدن آن خالی از لطف نیست.