به گزارش اکوایران، ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه عملیات زمینی خود در غزه را به منطقه بین شهر غزه و خان ​​یونس گسترش داد. این منطقه یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق نوار غزه است که چندین کمپ پناهجویان در آن قرار دارد.

ارتش اسرائیل این منطقه را بمباران کرده است. مقامات بهداشتی در غزه که توسط حماس اداره می‌شود در آخر هفته گفتند که حمله اسرائیل بیش از 70 نفر را در اردوگاه آوارگان مغازی کشته است. به گفته وزارت بهداشت در این منطقه، بیش از 20900 فلسطینی از زمان آغاز جنگ کشته شده‌اند.

به نوشته باراک راوید، خبرنگار آکسیوس، مقامات اسرائیلی هشدار داده‌اند که جنگ احتمالا برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت. اما حمله ارتش اسرائیل به این منطقه احتمالا آخرین تلاش مهم در مرحله نبرد شدید است که مقامات اسرائیلی گفته‌اند انتظار می‌رود تا پایان ژانویه تکمیل شود. 

ارتش اسرائیل گفت که نیروهایش عملیات خود را در اردوگاه آوارگان البریج برای شکست دادن نیروهای حماس در اردوگاه‌های مرکزی آغاز کردند. در اوایل جنگ، ارتش اسرائیل گفته بود که فرمانده تیپ کمپ‌های مرکزی حماس را در یک حمله هوایی کشته است. ارتش کنترل اکثر مناطق شمالی غزه را در دست دارد، اگرچه برخی از نبردها در چندین محله ادامه دارد.

هرزی حلوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه مدعی شد که ارتش در آستانه تکمیل عملیات انهدام گردان‌های حماس در شمال نوار غزه است. نبرد در شهر جنوبی خان یونس هم ادامه دارد، جایی که لشکر 98 نخبگان ارتش اسرائیل بر روی تعقیب رهبران حماس متمرکز است، جایی که اطلاعات اسرائیل معتقد است آن‌ها در این شهر پنهان شده‌اند.

حلوی روز سه‌شنبه گفت: «در حال حاضر، ما تلاش‌های خود را در جنوب نوار غزه، خان یونس و اردوگاه‌های مرکزی متمرکز می‌کنیم. نبرد در یک منطقه پیچیده در جریان است.» او افزود: «بنابراین، جنگ برای ماه‌های بیشتری ادامه خواهد داشت و ما به روش‌های مختلف عمل خواهیم کرد تا دستاوردها در طول زمان حفظ شود.» حلوی تاکید کرد که اسرائیل به رهبری حماس خواهد رسید «چه یک هفته طول بکشد چه چند ماه».

فشار ارتش اسرائیل در بحبوحه فشار فزاینده بین‌المللی برای آتش‌بس صورت می‌گیرد، در حالی که شرایط بشردوستانه در این منطقه به طور قابل توجهی بدتر می‌شود.

شورای امنیت سازمان ملل هفته گذشته قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن خواستار پایان درگیری‌ها نشد، اما خواستار «وقفه‌های فوری و طولانی‌مدت بشردوستانه» و «گام‌های فوری» برای اجازه به «دسترسی ایمن و بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه» در غزه شد.

گزارش اخیر مورد حمایت سازمان ملل حاکی از آن است که در حالی که حملات زمینی اسرائیل و بمباران غزه ادامه دارد، کل جمعیت غزه - بیش از 2.2 میلیون نفر - با بحران گرسنگی روبرو هستند و خطر قحطی هر روز افزایش می‌یابد.