به گزارش اکوایران، شرکت سامسونگ الکترونیکس قصد دارد تلفن‌های همراه هوشمند جدید خود موسوم به گلکسی اس‌24 را به سیستم هوش مصنوعی شرکت بایدو موسوم به «اِرنی» مجهز کند؛‌ البته لازم به ذکر است که این ویژگی تنها برای تلفن‌‌های همراه این شرکت در چین ارائه خواهد شد.

به نوشته بلومبرگ، این شرکت کره جنوبی جدیدترین خانواده گوشی‌های هوشمند خود را به عنوان نخستین موج تلفن‌های همراه هوشمند مجهز به هوش مصنوعی معرفی کرده است. برای این امر، ابزارهای هوش مصنوعی شرکت چینی بایدو به خلاصه کردن متن‌ها، سازماندهی گوشی و ترجمه کمک خواهد کرد.

نرم‌افزار اندروید شرکت گوگل، محور اصلی اکثر تلفن‌های هوشمند در چین را فراهم کرده است، اما خدمات موبایل این شرکت و اپلیکشین ارائه‌دهنده نرم‌‌افزارهای اندروید در چین فیلتر است؛ همین امر باعث شده شرکت‌های داخلی چین با ارائه جایگزین‌هایی مانند وی‌چت، این شکاف‌ها را پر کنند.

از سوی دیگر،‌ قرارداد شرکت بایدو با سامسونگ باعث شده که سیستم هوش مصنوعی این شرکت چینی توسط یک شرکت مطرح مورد استفاده قرار بگیرد. هوش مصنوعی اِرنی یکی از نخستین‌ تلاش‌ها در داخل چین برای رونمایی از یک رقیب جدی برای سیستم هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی بوده که توسط شرکت آمریکایی اوپن اِی‌آی ارائه شده است.

سهم بازار سامسونگ در چین به عنوان بزرگ‌ترین عرصه گوشی‌های هوشمند در جهان، در سال‌های گذشته به حدود 1 تا 2 درصد کاهش یافته است. سامسونگ برای پیشروی در بازار چین رقابت سختی دارد؛ جاییکه برندهایی مانند اپل و همچنین شرکت‌های داخلی مانند شیائومی و هواوی، بازار تلفن‌های همراه چین را تسخیر کرده‌اند.

استفاده از اِرنی در تلفن‌های هوشمند جدید سامسونگ می‌تواند میلیون‌ها کاربر این سیستم هوش مصنوعی را ترغیب کند تا این گوشی‌های هوشمند را خریداری کنند. شرکت سامسونگ به‌شدت در تلاش است حضور خود در بازارهای جهانی را تحکیم کند و در زمینه طراحی گوشی‌های تاشو به یک پیشتاز تبدیل شود.

بلومبرگ اینتلیجنس معتقد است...

«تصمیم شرکت سامسونگ برای به‌کارگیری سیستم هوش مصنوعی اِرنی برای مدل‌های جدید تلفن‌های همراه خود در چین موسوم به گلکسی اس‌24، نشان‌دهنده حمایت از جایگاه شرکت بایدو به عنوان یک بازیگر پیشتاز هوش مصنوعی در چین است. در حالیکه این اقدام برای جذب مصرف‌کنندگان، مثبت ارزیابی می‌شود، ما انتظار نداریم که شرکت بایدو از این اتفاق، منفعت مالی ببرد زیرا سامسونگ سلطه خود بر بازار موبایل چین را از دست داده است. ما در مورد چشم‌انداز هوش مصنوعی شرکت بایدو محتاط هستیم و انتظار داریم شرکت‌‎های چینی تِنسِنت، علی‌ بابا و هواوی به عنوان برندگان بلندمدت در بخش هوش مصنوعی چین ظاهر شوند.»

رابرت لی، تحلیل‌گر بلومبرگ