به گزارش اکوایران، دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در مذاکراتی قرار دارد که هدف آن اعطای بیش از 10 میلیارد دلار یارانه به شرکت «اینتل» است.

به نوشته رویترز، این مذاکرات در حال پیشروی است و بسته مالی در نظر گرفته‌شده برای این شرکت آمریکایی هم به شکل وام و هم کمک‌های بلاعوض است. وزیر بازرگانی آمریکا پیش‌تر گفته بود که این وزارت‌خانه قصد دارد چندین اعطای مالی از برنامه 39 میلیارد دلاری دولت انجام دهد تا تولید ریزتراشه‌ها با پیشرفت بیشتری همراه شود.

شرکت اینتل قصد دارد ده‌ها میلیارد دلار برای ساخت کارخانه‌های تولید ریزتراشه در آریزونا و نیومکزیکو هزینه کند. این شرکت سیلیکون ولی همچنین اعلام کرده که یک کارخانه جدید در اوهایو خواهد ساخت که پس از اتمام به بزرگ‌ترین کارخانه تولید ریزتراشه در جهان تبدیل می‌شود؛ اما وال استریت ژورنال در اوایل ماه جاری میلادی گزارش داد که اینتل قصد دارد تکمیل سایت اوهایو را به دلیل کاهش تقاضا در بازار ریزتراشه‌ها تا سال 2026 به تعویق بیندازد.

هنوز مشخص نیست که آیا موج دلارهای فدرال در سال جاری میلادی به این طرح‌ها سرعت می‌بخشد و اینکه آیا برنامه‌های شرکت صنایع نیمه‌رسانای تایوان که برای کمک‌های مالی ایالات متحده درخواست داده و کارخانه ریزتراشه آن در حال ساخت در آریزونا است، به تعویق افتاده است یا خیر.

شرکت‌های میکرون و سامسونگ الکترونیکس نیز در حال ساخت کارخانه‌های تولید ریزتراشه در آمریکا هستند و برای دریافت کمک‌های مالی دولت آمریکا درخواست داده‌اند.