به گزارش اکوایران؛ کاربران پلتفرم‌های فیسبوک، مسنجر و اینستاگرام امروز سه شنبه ۵ مارس (۱۵ اسفند) از اختلال این اپلیکیشن‌ها خبر داده‌اند. 

طبق اعلام یورونیوز، فیسبوک گذرواژه افراد را نمی‌پذیرد، بستر فیسبوک با قطعی مواجه شده و کاربران را از سیستم خارج می‌کند.

در واقع فیسبوک به‌جای نمایش نسخه‌ای از سایت، به‌طور خودکار افراد را بیرون می‌کرد و پیغام خطایی مبنی بر اینکه ورود افراد منقضی شده ظاهر می‌شد، زمانی هم که افراد می‌خواستند دوباره وارد شوند هم پذیرفته نمی‌شدند، اما گذرواژه اشتباه نبود.

این قطعی همچنین در اینستاگرام و مسنجر هم به وجود آمده بود.

متا اعلام کرد که به هر حال نیازی به تغییر رمز عبور نیست چون این تنها یک اختلال در خدمات‌رسانی این شرکت است، این شرکت اعلام کرده بود، زمانی که خدمات‌رسانی به حالت عادی بازگشت، پیام به‌روزرسانی برای کاربران ارسال می‌شود. 

براساس اعلام خبرگزاری مهر، این اختلال از ساعتی قبل در آمریکا آغاز شد و برخی کاربران از ناتوانی در دسترسی به هدست واقعیت مجازی این شرکت نیز خبر داده‌بودند.

وب سایت نت بلاکس قطعی این سرویس‌ها را در چند کشور تأیید کرد.

untitled

براساس اعلام رویترز در وب سایت داون دتکتور، بیش از ۳۰۰ هزار گزارش قطعی فیس بوک و حدود ۴۰ هزار گزارش قطعی اینستاگرام ثبت شد.

ساعتی قبل اندی استون سخنگوی متا در پلتفرم ایکس نوشت که «ما می‌دانیم افراد در دسترسی به سرویس‌ها مشکل دارند و اکنون مشغول بررسی آن هستیم» که این توییت واکنش ایلان ماسک را در پی داشت. 

پست ایلان ماسک

پاول دوروف مدیرعامل تلگرام نیز اعلام کرد: زمانی که در ساعات گذشته اینستاگرام و فیس بوک در دسترس نبودند، میلیون‌ها نفر به تلگرام پیوستند.

او همچنین به تعداد کمتر کارکنان تلگرام نسبت به متا علی‌رغم عملکرد بهتر تلگرام در معرفی ویژگی‌های جدید و حل مشکلات فنی اشاره کرده است.

دوروف به این نکته نیز اشاره کرده که تلگرام در سال ۲۰۲۳ تنها ۹ دقیقه از دسترس خارج شده بود. این به‌معنای آپ‌تایم باورنکردنی ۹۹.۹۹۹۹۸۳ درصدی سرویس تلگرام است.

پاول

دقایقی قبل اعلام شد که اختلال اینستاگرام برطرف شده است.