به گزارش اکوایران، ایلان ماسک - مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس - در روز یکشنبه (30 اردیبهشت) آغاز ارائه خدمات اینترنتی استارلینک در اندونزی را اعلام کرد چراکه بزرگ‌ترین مجمع‌الجزایر جهان به دنبال بهبود کیفیت اینترنت در نقاط دورافتاده خود است.

به نوشته بلومبرگ، مراسم آغاز به کار استارلینک در جزیره بالی اندونزی برگزار شد و ایلان ماسک نیز در این مراسم حضور داشت. یکی از مقامات اندونزی اعلام کرده این کشور انتظار دارد استارلینک باعث ارتقای تحصیل و خدمات درمانی در این کشور شود.

استارلینک که اینترنت را از طریق ماهواره‌های اسپیس‌ایکس ارائه می‌دهد، اوایل ماه جاری میلادی مجوز فعالیت در این کشور را دریافت کرد.

جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی، ماسک را به طور فعال تشویق می‌کند تا از تلاش‌های ده ساله خود برای تبدیل اندونزی به مقصد برتر سرمایه‌گذاران خارجی حمایت کند. در بالی، ماسک اشاره کرد که سایر شرکت‌های او احتمالا در آینده در اندونزی سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

در ماه سپتامبر، رئیس‌جمهور اندونزی اعلام کرد که علی‌رغم کاهش سرعت تقاضا در بازار خودروهای الکتریکی، همچنان در حال مذاکره با شرکت تسلا برای سرمایه‌گذاری در صنعت رو به رشد باتری خودروهای برقی این کشور است.