به گزارش اکوایران،‌ جن‌سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا در روز یکشنبه (13 خرداد) اعلام کرد که پلتفرم تراشه هوش مصنوعی نسل بعدی این شرکت «روبین» نام دارد و در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد.

به نوشته رویترز، هوانگ در دانشگاه ملی تایوان در تایپه اعلام کرد که خانواده تراشه‌های روبین شامل پردازنده‌های گرافیکی و پردازنده‌های مرکزی جدید و همچنین تراشه‌های شبکه‌ای خواهد بود. با این حال، مدیرعامل انویدیا، جزئیات کمی در این خصوص ارائه کرد.

پردازنده مرکزی جدید «وِرسا» نامیده می‌شود و تراشه‌های گرافیکی جدیدی که برای اجرای برنامه‌های هوش مصنوعی استفاده می‌شوند، حافظه پهنای باند بالای نسل بعدی را که توسط شرکت‌هایی مانند اس‌کی هاینیکس، میکرون تکنولوژی و سامسونگ ساخته می‌شود، در خود جای خواهند داد.

هوانگ گفت که این شرکت اکنون قصد دارد هر سال یک خانواده جدید از تراشه‌های هوش مصنوعی را عرضه کند که برنامه عرضه قبلی این شرکت را که تقریبا هر دو سال یک‌بار بود، تسریع می‌کند.

انویدیا با در اختیار داشتن حدود ۸۰ درصد از بازار تراشه‌های هوش مصنوعی، در موقعیت منحصربه‌فردی قرار دارد و هم به عنوان بزرگ‌ترین تسهیل‌کننده و هم به عنوان یک شرکت بهره‌مند از توسعه فزاینده هوش مصنوعی شناخته می‌شود.