لیست جدید قیمت محصولات ایران خودرو مربوط به فروردین ماه سال جاری منتشر شد. آبی های جاده مخصوص در این لیست برای 23 محصول خود قیمت اعلام کرده است. بررسی لیست قیمت محصولات خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص مربوط به اولین ماه از فصل بهار در قیاس با لیست قیمت اسفندماه گذشته حکایت از تغییراتی در محصولات عرضه شده و همچنین قیمت آنها دارد.

قیمت جدید ایران خودرو

 

چهار محصول پژو پارس، هایما S5، هایما S7 و تارا دستی در لیست جدید قیمتی این خودروساز غایب هستند. این خودروساز در توضیح کوتاهی در زیر جدول اعلام کرده خودروهایی که در لیست فوق وجود ندارند، در برنامه تولید یا برنامه عرضه در فروردین ماه 1401 قرار ندارند. بنابراین 4 محصول یاد شده به صورت موقف یا در خطوط تولید دیده نمی شوند یا غول آبی جاده مخصوص برنامه ای برای عرضه آنها ندارد.

اما مقایسه لیست قیمت فروردین ماه 1401 با لیست اسفندماه گذشته حکایت از رشد قیمت محصولات ایران خودرو دارد. ایران خودرویی ها به طور میانگین قیمت محصولات خود را حدود 700 هزار تومان افزایش دادند.

هر چند ایران خودرویی ها دلیل این اقدام خود را به صورت شفاف توضیح نداده اند اما می تواند این افزایش قیمت به دلیل افزایش یافتن نرخ بیمه شخص ثالث باشد.

در حال حاضر کف قیمت مصرف کننده در میان محصولات ایران خودرو به پژو 206 معمولی با قیمت حدود 150 میلیون و 60 هزار تومان اختصاص دارد و سقف قیمت را در میان خودروهای حاضر در لیست قیمتی تارا با گیربکس اتوماتیک با قیمت حدود 415 میلیون و 670 هزار تومان به خود اختصاص داده است.