یک نماینده مجلس معتقد است فرمول افزایش کیفیت به کمک اهرم رشد قیمت، فرمول درستی نیست و مجلس از این ایده خودروسازان حمایت نمی کند.

بهزاد رحیمی به ایسنا گفت زیان شرکت های خودروساز محرز است اما جبران این زیان نباید از مسیر افزایش قیمت خودرو باشد.  

به اعتقاد این عضو کمیسیون صنایع مجلس خودروسازان باید به جای پیشنهاد افزایش قیمت محصولات تولیدی خود، برنامه هایی برای کاهش هزینه های خود بچینند.

نماینده بانه و سقز می گوید دیگر مصرف کنندگان توان افزایش قیمت خودرو را ندارند.

رحیمی معتقد است صورت های مالی خودروسازان از زیان آنها حکایت می کند  بنابراین در زیان ده بودن این شرکت ها شکی نیست اما آنها نمی توانند زیان خود را از جیب مصرف کنندگان تامین کنند.

این نماینده مجلس یازدهم در رابطه کیفیت خودروهای تولیدی گفت در حال حاضر محصولات حاضر در سبد محصولات شرکت های خودروساز به لحاظ کیفی چندان چنگی به دل نمی زنند بنابراین خودروسازان باید زمینه افزایش کیفی محصولات تولیدی خود را فراهم کنند.

عضو کمیسیون صنایع می گوید ایده شرکت های خودروساز برای افزایش کیفیت از مسیر افزایش قیمت منطقی نیست و شرکت های خودروساز باید از مسیرهای دیگر مانند کاهش قیمت تمام شده  علاوه بر جبران زیان به فکر افزایش کیفیت محصولات خود نیز باشند.

اظهارات این نماینده مجلس یازدهم در شرایطی مطرح می شود که خودروسازان افزایش کیفیت محصولات خود را به نوعی به افزایش قیمت گره زده و معتقدند با قیمت های فعلی شرایط برای افزایش کیفیت مساعد نیست.

خودروسازان دلیل بی کیفیتی محصولات خود را زیان تولید می دانند و معتقدند چنانچه مجوز افزایش قیمت از سوی وزارت صمت برای آنها ارسال شود، می توانند با برنامه ریزی افزایش کیفیت محصولات حاضر در سبد محصولاتی خود را عملیاتی کنند.

اما به رغم این استدلال ها و مسیر پیش بینی شده شرکت های خودروساز، رحیمی معتقد است خودروسازان موظف هستند کیفیت را به عنوان یک اصل پذیرفته و آن را مدنظر قرار دهند.

رحیمی تاکید می کند مسیر پیشنهادی خودروسازان برای بهبود کیفیت مورد نظر مجلس نیست و  نمایندگان از این ایده خودروسازان حمایت نخواهند کرد.