مدیرعامل سایپا گفت دو خودروی شاهین و کوییک در بورس کالا عرضه خواهند شد.

محمدعلی تیموری ادامه داد البته  عرضه محصولات این خودروساز در بورس کالا به شاهین و کوئیک ختم نمی شود و تلاش می کنیم محصولات جدیدی که تا سال آینده وارد بازار می شوند از مسیر بورس کالا عرضه کنیم.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته نارنجی های جاده مخصوص قصد دارند تا بهمن ماه 1402 در مجموع 8 خودروی جدید را به بازار عرضه کنند. محصولاتی مانند آریا، سهند، اطلس و یک مدل ون در میان 8 محصول جدید سایپا قرار دارند.

به گزارش کالاخبر، تیموری اعلام کرد ظرف دو هفته آینده شاهین را در بورس کالا عرضه خواهد شد.  آن طور که مدیرعامل سایپا می گوید در فاز نخست قرار است حداقل ۵۰۰ دستگاه شاهین راهی بورس کالا ‎شود.

اما سایپا برنامه ریزی کرده تا خودروی کوییک را نیز از مسیر بورس کالا به دست متقاضیان برساند.

این مدیر خودروساز می گوید ابتدا عرضه کوییک اتومات در بورس کالا در دستورکار قرار گیرد و بعد از ان سایر مدل های این خودروی هاچ بک (بدون صندوق) یعنی کوییک معمولی، کوییک R و کوییک S نیز در بورس کالا در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا پیش بینی می کند به زودی خودروهای تولید انبوه نیز در سازوکار بورس کالا عرضه شود و این روش مطمئنا بهترین سازوکار کشف قیمت منصفانه برای شرکت‌ها و مصرف کنندگان خواهد بود.

پیش از سایپا بهمن موتور و ایران خودرو عرضه محصولات خود در بورس کالا را در دستورکار داشتند. بهمن موتور سه محصول سواری خود یعنی دیگنیتی، فیدلیتی تیپ 1 و فیدلیتی تیپ 2 را از مسیر بورس کالا فروخت و ایران خودرو نیز هایما S7 را به بورس کالا برد. بهمن موتور در مجموع 600 دستگاه خودرو فروختند و ایران خودرویی ها نیز 500 دستگاه از محصول مونتاژی چینی خود را در بورس کالا عرضه کردند.