ایران خودرو از جدیدترین برنامه خود برای مدیریت تقاضا رونمایی کرد. در این برنامه ایران خودرویی ها مادران دارای دو فرزند را مورد توجه قرار داده اند. در این برنامه آبی های جاده مخصوص مادران دارای دو فرزند را در سر سه راهی قرار دادند. ایران خودرویی ها برای عملیاتی کردن این ایده خود به طور همزمان و با فاصله 48 ساعته سه طرح فروش را در دسترس مادران دارای دو فرزند و بیشتر قرار دادند. در طرح اول که از پنجشنبه (19 آبان ماه 1401) استارت خورده خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص برای دو محصول سدان (صندوقدار) خود یعنی سمند سورن پلاس (با قیمتی حدود 261 میلیون و 500 هزار تومان) و پژو پارس سفارشی (ELX) با موتور XU7P (با قیمت نزدیک به 209 میلیون تومان) طرح فروش فوق العاده برگزار کرد. به طور همزمان در کنار این طرح فروش فوق العاده برای پنج محصول خود یعنی تارا با گیربکس دستی، تارا با گیربکس اتوماتیک، دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک، دنا پلاس با موتور توربو شارژ، گیربکس 6 سرعته دستی و فرمان برقی و رانا پلاس نیز طرح پیش فروش برگزار کرده است.

در حالی که متقاضیان واجد شرایط با توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مشغول سبک و سنگین کردن شرکت در طرح فروش فوق العاده یا پیش فروش بودند. ایران خودرویی ها از جدیدترین طرح فروش خود رونمایی کرد. این طرح فروش از امروز در دسترس مادران دارای دو فرزند و بیشتر قرار گرفته است.   

ایران خودروهایی ها در این برنامه فروش خود تنها پژو 207 با گیربکس دستی و فرمان برقی را عرضه کردند. قیمت این محصول از سوی ایران خودرو حدود 216 میلیون تومان تعیین شده است. آبی های جاده مخصوص قول داده اند پژو 207 یاد شده را در بازه  سه ماهه به متقاضیان تحویل دهند.

براساس اعلام این خودروساز چنانچه تعداد متقاضیان بیش از تعداد عرضه باشد مالکان پژو 207 های عرضه شده با اهرم قرعه کشی مشخص می شوند.  

بررسی طرح های متعدد فروش که مالکان محصولات عرضه شده را از مسیر قرعه کشی مشخص می شوند تا به حال سابقه نداشته به طور همزمان دو طرح فروش فوق العاده در دستورکار یک خودروساز قرار بگیرد. اما ایران خودرویی ها با برگزاری دو طرح فروش فوق العاده همزمان در کنار یک طرح پیش فروش که در هر یک از طرح ها یک مدل محصول عرضه می شود به دنبال این هستند تا به نوعی تقاضا را مدیریت کنند. به نظر می رسد این ایده در واقع دنباله همان ایده ای باشد که وزارت صمت در طرح های فروشی که از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برگزار می شد، دنبال می کرد. سیاست گذار خودرویی با برگزاری همزمان طرح های فروش دو خودروساز بزرگ کشور توانست تمام محصولات عرضه شده توسط سایپا را از قرعه کشی خارج کند. همین ایده برای محصولات ایران خودرویی در نظر گرفته شده تا بخشی از تقاضا را مدیریت کنند. فراموش نکنیم مادران تنها در یک طرح از سه طرح فروش برگزار شده امکان ثبت نام دارند و همین کار را برای آنها سخت می کند.