ایران خودرو پنج خودروی خود شامل دو محصول مونتاژی و سه محصول داخلی را از گردونه قرعه کشی خارج کرد. خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص هایما S7، هایما S5، تارا با گیربکس دستی، تارا با گیربکس اتوماتیک و پژو 207 را از جاده قرعه کشی خارج کرد و محصولات یاد شده را تنها از مسیر بورس کالا در دسترس متقاضیان قرار خواهد داد.

پیش تر دو عضو خانواده هایما از مسیر بورس کالا عرضه شده بودند اما خودروهای پرتقاضای ایران خودرو جایی در سبد محصولات عرضه شده در بورس کالا نداشتند. اما هفته گذشته ایران خودرویی ها بعد از کش و قوس های فراوان سرانجام پژو 207 را با فرمان برقی و گیربکس دستی روی تابلوی بورس کالا عرضه کردند. این اقدام آبی های جاده مخصوص را می توان اولین عرضه یک خودروی پرطرفدار از مسیر بورس کالا دانست. ایران خودرویی ها حال به دنبال این هستند تا دو مدل تارای حاضر در خطوط تولید خود را نیز به بورس کالا ببرند.

با توجه به قوانین حاکم بر بورس کالا ایران خودرو دیگر نمی تواند پنج محصول یاد شده خود را از مسیرهای پیشین از جمله قرعه کشی در اختیار متقاضیان قرار دهد.

البته ایران خودرویی ها هایما S7، هایما S5، تارا با گیربکس دستی، تارا با گیربکس اتوماتیک و پژو 207 با گیربکس دستی و فرمان برقی را برای مادران دارای دو فرزند و بیشتر و دارندگان خودروهای فرسوده همچنان از مسیر قرعه کشی عرضه می کنند.  

عرضه خودرو از مسیر بورس کالا این امکان را در اختیار خودروسازان قرار می دهد تا سیاست قیمت گذاری دستوری را دور زده و قیمت محصولات خود را بر اساس مکانیزمی نزدیک به عرضه و تقاضا در اختیار مشتریان قرار دهند.

پیش بینی می شود ایران خودرویی ها سایر محصولات پرتقاضای خود مانند دنا، رانا، پژو پارس نیز به تدریج به لیست خودروهایی که در بورس کالا عرضه می شوند، اضافه می کنند.