به گزارش اکوایران؛ اما چه عواملی موجب شد تا این بازار پس از چند روز رشد قیمت امروز روند کاهشی به خود گیرد؟ در این خصوص فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که اعلام موافقت وزیر صمت با واردات خودروهای کارکرده و یا شماره گذاری خودروهای در حال تردد در مناطق آزاد بر این آرامش اثرگذار بوده است. از سوی دیگر امروز و فردا کردن برای ورود خودروهای وارداتی به تابلو بورس هم در این امر اثرگذار است؛ با توجه به این اخبار باید منتظر بود که این اخبار تا چه زمان می تواند بر این بازار اثرگذار باشد. از سوی دیگر امروز نرخ دلار هم شکل نوسانی داشته که این امر نیز بر قیمت خودرو در بازار تاثیر داشته است.

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز «هایما S7 پلاس» با افت 5 میلیونی قیمت بیشترین کاهش قیمت را داشت و سایر محصولات این شرکت یا با افت یک تا 3 میلیون در بازار قیمت گذاری شدند و یا تغییر قیمت نداشتند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7 » در بازار امروز 460 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و افت یک میلیونی را ثبت کرد. اما قیمت «هایما S7پلاس» هم با افت 5 میلیونی به یک میلیارد و 380 میلیون تومان رسید.

اما «تارا دنده ای» هم در بازار 625 میلیون تومانی شد و افت یک میلیونی قیمت داشت.  از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا امروز تغییر قیمت نداشتند و «دنامعمولی» در بازار 620 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار 765 میلیون تومان قیمت خورد . اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو 207 دنده‌ای» هم در بازار 638 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 2 میلیونی را تجربه کرد.

ایران اکو