شورای رقابت فرمول جدید قیمت کارخانه ای خودرو را تصویب کرده و آن طور که شنیده می شود قرار است این دستورالعمل قیمتی به زودی به شرکت های خودروساز ابلاغ شود. آن طور که اخبار حکایت می کنند این قیمت های جدید محصولات خودروسازان در مبدا این هفته رسانه ای می شود.

اظهارات مدیر روابط عمومی شورای رقابت نشان می دهد افزایش 30 درصد تا 70 درصدی قیمت خودرو نزدیک به واقعیت است، اما واقعی نیست. سپهر دادجوی توکلی درباره دلیل واقعی نبودن رشد قیمت های کارخانه خودرو می گوید در واقع براساس جلساتی که تشکیل شده این نتیجه حاصل شده که خودرو‌ها 30 درصد تا 70 درصد افزایش قیمت داشته باشند، اما در بعضی خودرو‌ها این عدد می‌تواند کمتر از 30 درصد و در برخی از خودرو‌ها نیز می‌تواند بیشتر از 70 درصد باشد لذا در واقع میانگین افزایش قیمت می‌تواند درست باشد، اما دقیق نیست.

البته هیچ عددی را شورای رقابت درباره افزایش قیمت خودرو تایید نمی‌کند در حقیقت باید همه فرمول‌ها و داده‌ها بررسی شود و با در نظر گرفتن بقیه جوانب افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها اعلام شود. شورای رقابت در دور جدید قیمت گذاری خودرو به دنبال این است تا قیمت کارخانه ای خودرو را به گونه ای تعیین کند تا شرکت های خودروساز از زیان تولید خارج شوند. ایده شورای رقابت برای این مساله فرمول کاست پلاس است. بر اساس این فرمول قیمت کارخانه ای خودرو می شود، هزینه تمام شده تولید خودرو به علاوه یک سود عادله که برای شرکت های خودروساز در نظر گرفته می شود.  اعضای شورای رقابت معتقدند این فرمول می تواند کمک کند تا افزایش عرضه خودرو منجر به تعادل بازار و رفع دلالی ‌شود و در نتیجه قیمت‌های کاذب از میان رفته و به صورت کلی قیمت‌ها کاهش می‌یابد. البته با توجه به درگیری سیاست گذار خودرویی برای اجرای بزرگترین طرح پیش فروش خودرو این احتمال نیز وجود دارد که به رغم نهایی شدن فرمول جدید قیمت خودرو در مبدا ابلاغ قیمت ها به هفته آخر فرودین ماه موکول شود.