به گزارش اکو ایران، متقاضیان شرکت در طرح های فروش خودروهای وارداتی و همچنین فروش محصولات تولیدی شرکت های خودروساز با ساز و کار نوبت دهی حدود 153 هزار و 500 میلیارد تومان را در حساب های وکالتی خود ذخیره کرده بودند. حال با توجه به اتمام برنامه های فروش یاد شده و تعیین تکلیف خودروهای عرضه شده دو طرح فروش، وزارت صمت اعلام کرد متقاضیان می توانند با مراجعه به شبکه بانکی کشور نسبت به برداشت مبالغ دپو شده در حساب های وکالتی خود اقدام کنند. متقاضیان خرید خودرو از شرکت های داخلی حدود 60 درصد از مبلغ یاد شده را به خود اختصاص داده و باقی مانده آن نیز سهم متقاضیان در اختیار گرفتن محصولات برندهای جهانی خودروساز است. خریداران خودروهای داخلی باید مبلغ 100 میلیون تومان را در حساب های وکالتی خود بلوکه می کردند این در حالیست که برای شرکت در پروسه خرید خودروهای وارداتی متقاضیان باید رقم 500 میلیون تومانی را در حساب های خود ذخیره می کردند.

متقاضیان خودروهای وارداتی که نتوانسته بودند مراحل خرید خودروی مورد نظر خود را تکمیل کنند یا آنکه قصد انصراف داشتند هنگام مراجعه به بانک ها برای دریافت پول خود با مخالفت بانک ها روبرو بودند. این مساله سبب شد تا وزارت صمت دست به دامن مدیران ارشد بانک مرکزی شود. بانک مرکزی با انتشار اطلاعیه از شبکه بانکی کشور خواست تا هر چه سریعتر مبالغ دپو شده در حساب های وکالتی متقاضیان را آزاد کنند.

حال سخنگوی صمت خبر از رفع مسدودی تمام حساب های وکالتی می دهد.   

امید قالیباف تاکید می کند که پول حساب‌های وکالتی همه متقاضیان خودرو، با حفظ نوبت رفع مسدودی شده است.

سخنگوی صمت ادامه می دهد ۵۰۰ میلیون تومانی که برای ثبت نام خودروهای وارداتی در حساب‌های وکالتی بلوکه شده بود، برای همه آزاد است و متقاضیان می‌توانند مطابق صلاحدید از آن استفاده کنند.

قالیباف می گوید برداشتن این پول به منزله انصراف از خرید خودرو نیست و نوبت متقاضیان حفظ می‌شود. شرایط مشابهی برای حساب‌های وکالتی که با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید خودروهای داخلی باز شده بود وجود دارد و حساب‌ها با حفظ نوبت رفع مسدودی شده است.