به گزارش اکو ایران، رئیس هیئت مدیره ایران خودرو دیزل اعلام کرد تولید این شرکت نسبت به سال 99 حدود 10 برابر افزایش پیدا کرده است.

استناد احمد میررفع به آمارهای تولید این خودروساز تجاری در سال 99 است. ایران خودرویی ها توانسته بودند تیراژی حول و حوش دو هزار دستگاه را در آن سال در کارنامه خود ثبت کنند.

افزایش تیراژ تولید این خودروساز طی بازه دو ساله نشان می دهد بازوی تجاری ساز ایران خودرو توانسته خود را از زیر بار تحریم ها تا حد زیادی خارج کند.

 پیشرفت ایران خودرو دیزل برای غلبه بر تحریم ها به همین جا ختم نمی شود و آنها توانسته در کنار افزایش تیراژ برنامه هایی برای توسعه محصول خود نیز در دستور کار داشته باشند. اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل یکی از نتایج همین طرح های توسعه ای است که مدیران ایران خودرو دیزل توانسته اند آن را عملیاتی کنند.

ایرانخودرو دیزلی ها به دنبال این هستند تا تیراژ تولید سالانه هزار دستگاه از اتوبوس برقی خود را نهایی کنند آن طور که مدیران این خودروساز پیش بینی کردند اتوبوس برقی تولید ایران خودرو دیزل این امکان را دارد تا رهسپار بازارهای صادراتی نیز شود. روسیه به عنوان اولین کشوری که قرار است اتوبوس برقی ایران خودرو به آن سفر کند از شانس بالایی برخوردار است.

رییس هیات مدیره ایران خودرو دیزل در پاسخ به اینکه آیا حمایت‌های دولتی برای تولید محصولات برقی وجود داشته یا نه اظهار کرد وعده‌هایی داده شد، اما ما منتظر دولت نمانده‌ایم و با توجه به اینکه آینده از آن محصولات برقی است، سرمایه‌گذاری روی این بخش را در دستورکار قرار دادیم.

کامیون‌های نارنجی‌رنگ برند مرسدس بنز نیز که پیش تر در خطوط تولید این خودروساز تجاری تکمیل می شدند همچنان در خط تولید ایران‌خودرو دیزل حضور دارند اما احمد میررفیع می گوید فقط ظاهر این مدل مشابه نمونه‌های قدیمی است و در باطن خود، کامیونی مطابق با استاندارد‌های موجود به حساب می‌آید.

آن طور که رییس هیات مدیره ایران خودرو دیزل می گوید این شرکت مخالف واردات خودروهای تجاری دست دوم است.  میررفیع تاکید می کند چنانچه منابع ارزی که برای واردات دست دوم اختصاص داده می شود در اختیار زنجیره تولید قرار گیرد نتایج بسیار بهتری برای کشور در پیش دارد.

صورت های مالی ایران خودرو دیزل نشان می دهد این خودروساز در سال 98 زیان انباشته پنج هزار و 500 میلیارد تومانی را به خود دیدند اما در سال گذشته توانسته اند سود خود را دو هزار و 300 میلیارد تومان افزایش دهند. البته به نظر می رسد این اتفاق با اهرم تجدید ارزیابی اتفاق افتاده باشد. بازوی تجاری ساز ایران خودرو  برای سال جدید هم برنا‌مه‌ریزی بلندپروازانه‌ای داشته و تولید 39 هزار دستگاه خودرو را هدف‌گذاری کرده است.