به گزارش اکوایران، سایپا عرضه دو محصول وارداتی خود یعنی چانگان CS35 پلاس تیپ دو و چانگان CS35 پلاس تیپ سه را در دستور کار دارد. آنطور که مدیران خودروسازی سایپا گفته‌اند، قرار است اولین محموله وارداتی چانگان به منتخبان تحویل داده شود. نارنجی‌های جاده مخصوص قیمت هر یک از دو محصول وارداتی خود را نیز اعلام کردند؛ اما براساس اظهارات منتخبان چانگان نحوه اطلاع‌رسانی خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص چندان مناسب نبوده و همین مساله منجر به بروز مشکلاتی برای آنها شده است.

متقاضیان به فارس گفته‌اند در حالی که نامشان در اولویت خرید خودروهای وارداتی (طبق فهرست درج شده در سایت سایپا) قرار گرفته، اما شرکت سایپا هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام نداده و این افراد از این موضوع بی‌اطلاع‌ بوده‌اند. البته چالش اطلاع‌رسانی به همین جا نیز ختم نمی‌شود. برخی افراد هم که پیامک دریافت کرده‌اند بعد از واریز وجه به نمایندگی مراجعه کرده تا مراحل تحویل خودرو را دنبال کنند اما به آنها اعلام شده در لیستی که در اختیار نمایندگی قرار دارد خبری از نام آنها نیست.

چالش واریز وجه نیز یکی دیگر از دغدغه‌های منتخبان خرید چانگان CS35 پلاس بود. متقاضیان می‌گویند باید مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان را به حساب سایپا واریز کنند اما فرصت اعلامی از سوی این خودروساز کافی نیست و متقاضیان تنها تا 17 خرداد (امروز) فرصت دارند تا مبلغ یاد شده را به حساب اعلامی واریز کنند. منتخبان تحویل این خودروی وارداتی تاکید می‌کنند فرصت چهار روزه برای واریز وجه، آن هم در شرایطی که دو روز آن تعطیل بوده است، به هیچ وجه کافی نیست و آنها برای تکمیل و واریز وجه به زمان بیشتری احتیاج دارند.

اما منتخبان که در پیِ گرفتنِ زمان بیشتر برای واریز وجه بودند، در تماس با خودروسازی سایپا مطلع شدند که نه‌تنها این زمان قابل تمدید نیست، بلکه اگر واریز را انجام ندهند، به منزله انصرافشان تلقی شده و از اولویت خرید نیز خارج خواهند شد.

اعلام سایت واریز وجه نیز منتخبان دریافت چانگان را سرگردان کرده است. منتخبان چانگان‌های وارداتی عنوان کردند که در پیامک ارسالی از سوی شرکت آمده که باید برای واریز وجه خرید خودرو به سایت https://saipav.iranecar.com مراجعه کنند در حالی که ظاهرا باید به آدرس https://saipav2.iranecar.com/auth/signin برای واریز وجه مراجعه کنند و این موضوع نیز مشکلاتی را برای خریداران خودرو به‌وجود آورده است.

تعداد محدود چانگان‌های تحویلی در این دور از فروش نیز قابل تامل است. آنطور که برخی از متقاضیان پیگیری کرده‌اند، محموله اول تحویلی چانگان تنها 130 دستگاه از این خودرو را شامل می‌شود.

باید منتظر ماند و دید با توجه به چالش‌های یاد شده بالاخره چانگان‌های وارداتی سایپا چه زمانی به متقاضیان تحویل داده خواهد شد. سوال مهمتر این است که آیا این روند عرضه ادامه‌دار خواهد بود یا اینکه مشکلاتی مانند تامین ارز، سختگیری‌های سازمان ملی استاندارد و مسائل سیاسی حول و حوش خودروهای وارداتی، شرکت‌های واردکننده را دلسرد می‌کند و فروش خودروهای وارداتی، شروع نشده، متوقف خواهد شد؟