به گزارش اکوایران؛ نرخ دلار امروز به کانال اسفند‌ماه بازگشت و کاهش قیمت خودرو موجب شد تا شاهد افت قیمت در میان سایپایی‌ها و پرطرفدارهای ایران خودرو باشیم.

با توجه به این شرایط امروز پرطرفدارهای ایران خودرو با کاهش 3تا 30 میلیونی در بازار قیمت گذاری شدند و این امر موجب شد تا شاهد تداوم افت قیمت خودرو در بازار باشیم. اما سایپایی‌ها هم امروز در بازار افتی 4 تا 10 میلیون تومانی را تجربه کردند.

براساس ارزیابی بازار بیشترین کاهش قیمت امروز به «هایما S5 پلاس» رسید و این خودرو افت 30 میلیونی را تجربه کرد و پس از آن «راناپلاس» در بازار افتی 15 میلیونی داشت.

اما سایپایی‌ها امروز با چه قیمتی راهی بازار شدند؟ براساس ارزیابی‌ها امروز در میان سایپایی‌‌ها «ساینا» در بازار افت 10 میلیونی داشت و بیشترین افت قیمت را داشت.

ایران 17 اکو

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «207 پاناراما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار 591 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و نسبت به سه‌شنبه گذشته افتی یک میلیونی داشت. «هایما S5پلاس» هم در بازار یک میلیارد و 350 میلیون تومان قیمت گذاری‌ شد و افتی 40 میلیونی را تجربه کرد.

«رانا پلاس» هم در میان محصولات ایران خودرو امروز رشد 7 میلیونی داشت و در بازار با قیمت 498 میلیون تومان قیمت خورد. «دناپلاس» هم در بازار امروز 780 میلیون تومان قیمت گذاری و افت 5 میلیونی را ثبت کرد.

«دنا پلاس توربو اتومات» هم با افت 8 میلیونی در بازار 884 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز قیمت «207 پاناراما اتومات» هم 993 میلیون قیمت خورد و افت 2 میلیونی را در بازار تجربه کرد.

سایپا 17 اکو

قیمت محصولات سایپا در بازار

خودروهای «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2 معمولی» و «ساینا» محصولاتی هستند که امروز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

قیمت «شاهین» امروز در بازار 582 میلیون تومانی شد و کاهش 9 میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانواده کوییک هم امروز   «کوییک‌R» در بازار 350 میلیون تومان شد و افت 4 میلیونی داشت و «کوییک معمولی» هم در بازار 343 میلیون تومان قیمت‌گذاری خورد و کاهشی 4میلیونی را تجربه کرد. اما در میان خانواده تیبا هم امروز «تیبا صندوقدار» در بازار 340 میلیونی قیمت گذاری شد و افتی 6 میلیون تومانی را تجربه کرد، «تیبا 2 معمولی» هم در بازار 344 میلیون تومان دست به دست شد و افت 7 میلیونی را ثبت کرد. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «ساینا» هم بدون تغییر در بازار 331میلیون تومان قیمت‌ خورد و افت 10 میلیونی را تجربه کرد.