به گزارش اکوایران، ایران خودرو از لیست جدید قیمتی خود رونمایی کرد. ایران‌خودرویی‌ها پیش از انتشار این لیست هماهنگی‌های لازم را با شورای رقابت انجام داده بودند. مقایسه لیست ایران خودرو و شورای رقابت نشان می‌دهد لیست منتشر شده توسط ایران خودرو با لیست منتسب به شورای رقابت یک تفاوت دارد.

در لیست منتشر شده توسط شورای رقابت خودرویی به نام پژو 206 Crouse نیز مجوز افزایش قیمت دریافت کرده و اعضای شورای رقابت اجازه داده‌اند این خودرو حول و حوش پنج میلیون و 300 هزار تومان رشد قیمت را به خود ببیند؛ اما در لیست منتشر شده توسط مدیران ایران خودرو جای این خودرو خالیست و ایران‌خودرویی‌ها نامی از این خودرو در لیست خود نیاورده‌اند.

به نظر می‌رسد پژو 206 Crouse همان پژو 206 تیپ 3 با سقف پانوراما (شیشه‌ای) باشد. اما سوال اینجاست که چرا خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص این خودرو را با وجود دریافت مجوز افزایش قیمت از لیست خود خط زده‌اند؟ این احتمال وجود دارد که مدیران ایران خودرو قصد خداحافظی با خانواده پژو 206 را دارند و به این دلیل در حال برنامه‌ریزی هستند تا آخرین اعضای بازمانده این خانواده خودرویی را نیز از خط تولید خارج کنند.

ایران خودرویی ها در حال حاضر پژو 206 تیپ دو و پژو 206 تیپ سه با سقف پانوراما (شیشه‌ای) را در سبد محصولاتی خود دارند. این خودروساز در دور اول افزایش قیمت در فروردین سال جاری برای هر دو خودروی یاد شده قیمت‌های جدید دریافت کرده بود، اما در این مرحله شاهد هستیم که نه تنها قیمتی برای پژو 206 تیپ دو از سوی شورای رقابت صادر نشده که ایران‌خودرویی‌ها پژو 206 Crouse را نیز با وجود دریافت مجوز قیمتی، از لیست خود کنار گذاشتند. بنابراین می‌توان گفت پژو 206 Crouse خودرویی است که مجوز افزایش قیمت را از اعضای شورای رقابت دریافت کرد، اما از لیست قیمتی جدید ایران‌خودرویی‌ها غیب شد.

آبی‌های جاده مخصوص با توجه به مجوزی که از شورای رقابت دریافت کردند می‌توانند قیمت محصولات خود را از اول تیر سال جاری افزایش دهند. آنطور که اخبار منتشر شده نشان می‌دهد، افزایش قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو آن هم به فاصله کمتر از سه ماه به دلیل اجبار خودورسازان به رعایت استانداردهای جدید از اول تیر سال جاری است. اصرار سازمان ملی استاندارد به اعمال استانداردهای 85 گانه روی محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز سبب شده تا ایران خودرو به عنوان اولین خودروساز مجوز افزایش قیمت بگیرد؛ مجوزی که شاید امکان پوشش دادن هزینه‌های استانداردهای 85 گانه را تا حدودی برای خودروسازان فراهم کند.

لیست جدید قیمت های شورای رقابت برای ایران خودرو

لیست قیمت های جدید محصولات ایران خودرو تیر 1402