به گزارش اکو ایران، قیمت اعلامی برای دنا پلاس جنجال به پا کرد. قیمت این خودروی سدان کار را به جایی رساند که خریداران آن جلوی شورای رقابت تحصن کرده و خواستار تعیین تکلیف و شفافیت قیمت این خودرو شدند. چندی پیش شورای رقابت به استناد استانداردهای جدید خودرویی و الزام شرکت های خودروساز به اعمال این استانداردها روی محصولات تولیدی خود قیمت های جدیدی را برای محصولات ایران خودرو اعلام کردند. اعضای شورای رقابت 28 محوصل ایران خودرو را در دور جدید قیمت گذاری کردند. نکته قابل توجه اینکه از این تعداد خودرو، سه محصول شامل دنا پلاس، پژو 207 با موتور TU3 و پژو 207 معمولی افت قیمت را به نسبت قیمت های پیشین به خود دیدند. دنا پلاس رکورد افت قیمت را کسب کرد و براساس قیمت های جدید ایران خودرویی ها باید این خودرو با افت 43 میلیون تومانی به نسبت قیمت های پیشین برای مشتریان فاکتور می کردند.

قیمت دنا پلاس در فروردین 1402 حدود 281 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده بود که با توجه به افتی حول و حوش 43 میلیون تومان باید با قیمتی حدود 238 میلیون تومان به مشتریان واگذار می شد. اما ایران خودرویی ها در لیست جدید خود قیمت این محصول سدان خود را حدود 347 میلیون تومان تعیین کرده و همین مساله داد خریداران این خودرو را درآرود. قیمت جدید اعلامی از سوی مدیران فروش ایران خودرو برای دنا پلاس به آن معناست که نه تنها قیمت این خودرو به نسبت قیمت های فروردین سال جاری افت قیمتی را به خود ندیده که حول و حوش 66 میلیون تومان نیز گران تر برای مشتریان فاکتور خواهد شد.

مدیر روایط عمومی شورای رقابت با توجه به اعتراض خریداران از برگزاری جلسه ای در این ارتباط در شورای رقابت خبر داد. آن طور که سپهر دادجوی توکلی ابراز امیدواری کرد بتوانیم با بررسی این موضوع رضایت مصرف کننده را به دست آوریم. براساس آخرین اخبار به دست آمده قرار است از آن طرف ایران خودرو نیز نماینده ای در این جلسه حور داشته باشد و دلایل افزایش قیمت اتفاق افتاده را توضیح دهد. باید منتظر ماند و دید خروجی جلسه شورای رقابت درباره قیمت دنا پلاس به کجا خواهد رسید و آیا اعتراض خریداران دنا پلاس اثرگذار خواهد بود یا خیر؟