به گزارش اکوایران، در حالی که قرار بود امروز دوشنبه 29 خرداد، ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا عرضه شود، صبح امروز اطلاعیه این عرضه از سایت بورس کالا حذف شد.

اطلاعات رسیده موجود حاکی از آن است که با توجه به قرائت‌های مختلف بین دستگاه‌های اجرایی و نظارتی از قوانین و مقررات موجود و نظر به تصمیم‌گیری واحد درمورد عرضه خودرو با توجه به شکست سامانه یکپارچه و همچنین ابهام ایجاد شده در خصوص انحصار بازار خودرو، مقرر شده عرضه خودرو به تعویق بیفتد.

در روزهای اخیر موضوع عرضه خودرو از مسیر بورس کالا باز هم حاشیه‌ساز شده است.

چند روز قبل کارا تک‌کابین و کارا دو کابین محصول شرکت بهمن موتور در قیمت پایه در بورس کالا مورد دادوستد قرار گرفت. بعد از آن صدای شورای رقابت درآمد و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که فروش خودرو از مسیر بورسی تخلف محسوب می‌شود.

بعد از آن، همزمان با مخالفت شورای رقابت با عرضه 600 دستگاه خودرو در بورس کالا، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با ارسال نامه‌ای با اشاره به اینکه عرضه‌ خودرو تنها باید از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودروها باشد، اعلام کرد عرضه ۶۰۰ دستگاه خودرو در بورس کالا باید لغو شود.

روز گذشته نیز اکوایران در گزارشی نوشت: «در حالی که نامه‌ای منتسب به رئیس شورای رقابت در خبرگزاری‌ها و فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن خطاب به مدیرعامل گروه بهمن اخطار داده شده که عرضه دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا را متوقف کند، یک منبع آگاه به اکوایران از جوابیه بلند بالا و اعتراضی این شرکت خودروساز خصوصی به شورای رقابت خبر داده است.»

این منبع آگاه از رد و بدل شدن نامه‌ بین رئیس شورای رقابت و شرکت بهمن موتور به اکوایران خبر داد که جوابیه‌های این شرکت خودروسازی تامل‌برانگیز بوده است. شرکت خودروسازی بهمن موتور خطاب به رئیس شورای عالی رقابت گفته بود که تاکنون نامه‌ای مبنی بر توقف عرضه خودرو در بورس کالا دریافت نکرده است.

در بخش دیگری از این نامه آمده که بر اساس مصوبه شورای رقابت، اساسا نقش هیات مدیره در مدیریت فروش و بازار نادیده گرفته شده است. بهمن موتور عرضه خودرو در بورس را نه‌تنها متخلفانه نمی‌داند بلکه آن را در چارچوب قانون بازار سرمایه، دستورالعمل حاکمیت شرعی، قانون ابزارها و نهادهای مالی، قانون احکام دائمی توسعه و مصوبات شورای عالی بورس عنوان کرده و با انتقاد نسبت به تصمیمات فراقانونی شورای رقابت این سوال را مطرح می‌کند که آیا یک مصوبه شورا می‌تواند همه قوانین را ملغی کند؟

در نهایت، در حالی که قرار بود امروز ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا عرضه شود، اطلاعیه این عرضه از سایت بورس کالا حذف شد.