به گزارش اکوایران؛ هرچند بسیاری تصور می کردند این خبر می‌تواند تاثیر قابل توجهی در بازار خودرو داشته باشد، اما بررسی بازار نشان می‌دهد این بازار امروز به کاهشی یک تا 3 میلیون تومان بسنده کرد. فعالان بازار خودرو معتقدند که برای رسیدن اثر این موافقتنامه باید تا اطمینان بازار از رسیدن این خودروها صبر کرد.   

به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر خرید و فروشی در بازار در کمترین سطح صورت می‌گیرد و مردم در انتظار خودروهای وارداتی هستند و در صورتی که واردات خودروهای کارکرده و همچنین واردات توسط افراد حقیقی انجام شود قیمت خودرو بخصوص خودروهای مونتاژی کاهش بیشتری خواهد یافت.

از سوی دیگر نوسان اندک نرخ دلار و بالا و پایین کردن آن قیمتی آن هم در بازار خودرو اثرگذار بوده و موجب شده تا این روزها شاهد کاهش هرچند اندک خودروهای داخلی در بازار باشیم. براساس ارزیابی بازار امروز پرطرفدارهای ایران خودرو با افت یک تا 3 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شدند و با این شرایط  امروز«سمند سورن پلاس» و «دنا پلاس» بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص دادند.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناراما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزایابی قرار گرفت. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار 592 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته افت 3 میلیونی را تجربه کرد. اما قیمت «هایما S5 پلاس» هم در بازار امروز یک میلیارد و 330 میلیون تومانی شد و تغییر قیمت نداشت. از سوی دیگر رصد بازار نشان می‌دهد «رانا پلاس» هم امروز با افتی یک میلیونی در بازار 503  میلیون تومان قیمت خورد. اما امروز «دناپلاس» در بازار امروز 662 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افت 3 را تجربه کرد. «دنا پلاس توربو اتومات» هم امروز 863 میلیون تومان قیمت خورد و افت 2 میلیونی داشت. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز قیمت «207 پاناراما اتومات» هم 858 میلیون قیمت‌گذاری شد و افتی 2 میلیونی را تجربه کرد.

اکو ایران 12