به گزارش اکو ایران، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: به زودی محصولات برندهای هیوندا، جتا، نیسان، تویوتا و کیا وارد بازار می شوند.

مهدی ضیغمی با اشاره به تسریع ترخیص خودروهای وارداتی که در گمرک مانده بودند، گفت: براساس تعاملات انجام شده با سازمان استاندارد و حتی حضور رئیس سازمان استاندارد در گمرک غرب تهران ترخیص خودروها با سرعت بیشتری همراه شده به نحوی که اخیراً خودروهای کیا نیز از گمرک ترخیص شده است.

آن طور که رییس سازمان توسعه تجارت به تسنیم  گفت: سرعت بخشیدن به ترخیص کالاها نتایج مناسبی را بر بازار خواهد گذاشت و اتفاقات خوبی در آینده در بازار خودرو به وجود خواهد آمد.

ضیغمی تاکید کرد قیمت این خودروهای وارداتی براساس تعاملات انجام شده مطابق تعرفه های جدید محاسبه خواهد شد و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

در چند روز گذشته اخباری در ارتباط با حضور رییس سازمان ملی استاندارد در گمرک غرب تهران و تاکید بر ترخیص خودروهای وارداتی که به دلیل تاییدیه استاندارد زمینگیر شده بودند، منتشر شد.

مهدی اسلام پناه در بازدید خود از خودروهای چانگان دپو شده در گمرک غرب تهران تاکید کرد که سازمان ملی استاندارد به دنبال این است تا بررسی مدارک مربوط به استاندارد خودروهای وارداتی توسط واحدهای سازمان ملی استاندارد در سراسر کشور سریع بررسی و ظرف 24 ساعت امکان ترخیص این خودروها از مسیر تایید مدارک مرتبط با استاندارد فراهم شود.

البته مشخص نیست قرار است این خودروهای وارداتی که رییس سازمان توسعه تجارت خبر از ترخیص آنها از گمرک داده قرار است چگونه به بازار عرضه شوند، آیا آنها قرار است از مسیر سامانه یکپارچه صاحبان خود را بشناسند؟ بنابراین دور دوم فروش خودروهای وارداتی از مسیر سامانه یکپارچه فروش در راه است یا اینکه قرار است خودروهای وارداتی یاد شده به متقاضیانی که در مرحله اول فروش خودرو در سامانه یکپارچه شرکت کرده بودند، براساس اولویت واگذار شود؟ هر چه هست با توجه به الزام فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه باید منتظر باشیم تا مدیران صمت یا مدیران سامانه یکپارچه نسبت به نحوه عرضه این خودروها شفاف سازی کنند.