به گزارش اکوایران، حدود دو سال پیش نسل جدید تویوتا لندکروزر با کد اتاق 300 رونمایی شد و نسل قبلی را پس از 14 سال بازنشسته کرد. سری 300 لندکروزر دو خداحافظی بزرگ را همراه خود داشت. یکی با پیشرانه هشت سیلندر محبوب و دیگری با بازار ایالات متحده آمریکا.

حالا تویوتا از سوپرایز خود برای این بازار رونمایی کرد. تویوتا لندکروزر پرادو جدید در اصل برای بازار آمریکای طراحی شده و در این بازار با نام لندکروز به فروش خواهد رسید.

 

یکی دیگر از محصولات محبوبی که تویوتا چند سال پیش با آن خداحافظی کرده بود، افی جی کروزر بود. این مدل به علت سبک طراحی رترو - که در این سبک، خودروهای مدرن را بر اساس خودروهای قدیمی طراحی می‌کنند - بسیار مورد توجه قرار گرفته بود. از طرفی با حضور لکسوس ال ایکس و تویوتا سکویا در بازار آمریکا، عرضه لندکروز در این بازار چندان منطقی به نظر نمی‌رسید. پس تویوتا با این معرفی این مدل با یک تیر دو نشان زد. در واقع آنها نسل جدید لندکروز و اف جی کروز را با یک خودرو معرفی کردند.

2024-toyota-land-cruiser-exterior-rear-quarter

تویوتا در طراحی این خودرو مثل اف جی کروز و رقبایی مانند جیپ رانگلر و فورد برانکو از سبک رترو پیروی کرده. لندکروزر پرادو جدید به طرز محسوسی از المان‌های طراحی مدل‌های قدیمی افسانه‌ای خود مانند اف جی 40 و اف جی 60 استفاده کرده است.

پلت فرم این خودرو با لندکروزر سری 300 و لکسوس جی ایکس یکسان است اما بر خلاف این دو مدل که از پیشرانه شش سیلند 3.5 لیتری جدید تویوتا استفاده می‌کنند، مجهز به یک موتور بنزینی 2.4 لیتری چهارسیلندر توربوشارژ و یک پیشرانه برقی 48 اسب بخاری است. این دو پیشرانه مجموعا 326 اسب بخار قدرت و 630 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کنند.

قیمت پایه این مدل 55 هزار دلار در نظر گرفته شده که با احتساب دلار 50 هزار تومانی کمتر از سه میلیارد تومان برچسب می‌خورد. جالب اینجاست که مدل‌های قدیمی پرادو در ایران که در آستانه جشن تولد بیست سالگی خود هستند تا بیش از 5 میلیارد تومان هم معامله می‌شوند.

21-–-kopia

2022-toyota-land-cruiser-300-vs-land-cruiser-200-comparison-will-make-v8-purists-sad-167367_1

2024-toyota-land-cruiser-exterior-front-quarter (2)

Toyota-Land-Cruiser-FJ40-FJ60-J70-J80