به گزارش اکو ایران، واگذاری اولین سری از خودروهای چانگان که توسط خودروسازی سایپا به کشور وارد شده رقمی حدود هزار و 500 میلیارد تومان به حساب این خودروساز واریز می کند.

خودروسازی سایپا در جدیدترین اقدام خود دعوت نامه هایی را برای مشتریان محصولات وارداتی خود ارسال کرده است. این دعوت نامه ها برای چانگان CS 35 پلاس تیپ دو و چانگان CS 35 پلاس تیپ سه ارسال شده است. مدیران فروش خودروسازی سایپا در این دعوت نامه ها مبلغ واریزی برای چانگان CS 35 پلاس تیپ دو را حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان و مبلغ پرداختی برای چانگان CS 35 پلاس تیپ سه را حدود یک میلیارد و 350 میلیون تومان تعیین شده است.

خودروسازی سایپا در سری اول واردات چانگان های مدل 2023 حدود هزار و 100 دستگاه وارد کرد. چانگان ها به دلیل چالش استاندارد در گمرک غرب تهران معطل مانده بودند اما دیدار رییس سازمان ملی استاندارد و دستور او برای تسریع در ارائه تاییدیه های استاندارد این خودروها، شرایط ترخیص آنها را فراهم کرد.

حال خودروسازی سایپا اگر به طور میانگین هر چانگان را حدود یک میلیارد و 285 میلیون تومان برای مشتریان فاکتور کند (با توجه به اینکه مدل چانگان تیپ دو یا تیپ سه باشد) می تواند با تحویل حول و حوش هزار و 100 چانگان های وارداتی در مجموع نزدیک به هزار و 500 میلیارد تومان نقدینگی وارد شرکت کند.

فراموش نکنیم این خودروها قرار است به متقاضیانی که سال گذشته از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نسبت به نام نویسی برای در اختیار گرفتن خودروهای وارداتی اقدام کرده بودند براساس اولویت های تعیین شده بعد از تکمیل وجه اعلامی از سوب سایپا، تحویل داده شود.