کادیلاک اسکالید از همان روز اول تکلیفش مشخص بود. اسکالید باید از هرچه چیزی که جنرال موتورز داشت بیشترین و بهترین را یدک می‌کشید. یک شاسی بلند بزرگ و لوکس که یک پیشرانه حجیم داشت و نهایت تجمل کادیلاک را به نمایش می‌گذاشت.

slade

نسل جدید کادیلاک اسکالید نیز از این قاعده مستثنی نبود و کادیلاک با عرضه نسخه v ، اسکالید را به اوج خود رساند. اسکالید v حالا علاوه بر تمام تجمل اسکالیدهای معمولی مجهز به بهترین پیشرانه جنرال موتورز هم شده بود. یک پیشرانه 6.2 لیتری مجهز به توربوشارژ که قدرت دیوانه وار 682 اسب بخار را تولید می‌کرد. در کلاس شاسی بلندهای بزرگ هیچ خودروی دیگری وجود نداشت که یارای رقابت با پیشرانه حجیم اسکالید v را داشته باشد.

523734-cadillac-escalade-v-2023-puissance-escaladee-a-682-chevaux

اما حالا اسکالید هم مجبور است دستانش را به نشانه تسلیم بالا برده و با موج برقی شدن خودروها همراه شود.

به تازگی نسخه جدید از اسکالید با پسوند IQ معرفی شده که علاوه بر زبان طراحی جدید کادیلاک مانند تمام محصولات آینده این برند تمام برقی است.

107283654-1691548529640-Cadillac_Escalade_IQ

جالب اینجاست که کنار گذاشتن پیشرانه حجیم و رویایی اسکالید وی باعث نشده که اسکالید آی کیو جلوی برادر بزرگ تر خود کم بیاورد. این کادیلاک تمام برقی 750 اسبخار قدرت دارد. 68 اسب بخار بیشتر از قوی‌ترین نسخه بنزینی!

2025-Cadillac-Escalade-IQ-2-scaled

دقیقا به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان می‌گویند عمر بنزینی‌های خالص تمام شده. چرا که حتی اگر محدودیت‌های استانداردهای جدید آلایندگی و زیست محیطی را در نظر نگریم، دیگر پیشرانه‌های بهتری ارائه نخواهد شد. این افراد معتقدند صنعت خودرو از حداکثر پتانسیل پیشرانه‌های بنزینی استفاده کرده و حالا برای بهتر شدن مجبور است به سمت خودروهای هیبریدی یا تمام برقی حرکت کند.

2024-cadillac-escalade-iq-all-electric-suv-gets-unofficially-shown-from-inside-out_10

اسکالید آی کیو بیش از 130 هزار دلار قیمت خواهد داشت و در کابین خود نیز آخرین مدهای طراحی کادیلاک را رعایت کرده. محصولات برقی کادیلاک مانند آی کیو و سلستیک ولیعهدان این تاج و تخت به حساب می‌آیند و حالا اجداد  آنها که سالها برای حفظ جایگاه خود جنگیده‌اند امیدوارند این نسل متفاوت بتواند تاج و تخت کادیلاک را در برابر قدرت‌های جدید مانند تسلا حفظ کنند.

image_2023-08-14_14-04-10