به گزارش اکوایران به نقل موتورترند، هفت ابرخودروساز شامل جنرال موتورز، استلانتیس (متشکل از فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن)، هیوندای-کیا، بی ام و، مرسدس بنز و هوندا تصمیم به تشکیل یک شبکه شارژی گسترده در ایالات متحده آمریکا را گرفته اند.

طبق آمار در حال حاضر 17000 شارژر فعال در آمریکا وجود دارد. بخش زیادی از این جایگاه‌ها به پشتوانه گروه فولکس واگن تامین شده است.

image_2023-08-01_16-59-13

اما هدف اصلی این گروه شکست دیگر جایگاه داران شارژ خودرو از لحاظ تعداد نیست بلکه آنها هدف احداث جایگاه‌هایی عظیم با خدمات رفاهی هستند. درست مشابه جایگاه‌های سوخت کنونی آمریکا. فاز بعدی این پروژه نیز در کانادا انجام خواهد شد.

بزرگترین-پمپ-بنزین-جهان-با-مساحت-۶۸۷۴-متر-مربع-افتتاح-شد-9

نکته اصلی این خبر نقش پررنگ بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی در پیشبرد اهداف برقی سازی صنعت خودرو آمریکاست. درواقع آمریکا یک بستر سرمایه گذاری مناسب را برای سرمایه گذاران تشکیل داده و حالا آنها هستند که مابقی راه را طی میکنند. حتی تا قبل از تشکیل این گروه، صاحبان خودروهای برقی کوچک ترین مشکلی بابت شارژ خودروهای خود نداشتند. اما بستر رقابتی بازار آمریکا باعث شد سرمایه گذاران جدیدی با هدف کسب سود، مطلوبیت مصرف کننده را افزایش دهند.

اما در ایران به علت فراهم نبودن بستر مناسب برای سرمایه گذاری، بدون دخالت دولت تقریبا کمتر کسی به سرمایه گذاری در چنین زمینه‌هایی رغبت نشان می‌دهد.  

9R5A5688