در حاشیه هجدهمین دوره نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، فرصتی ایجاد شد تا قطعه‌سازان نیز بتوانند تریبونی برای اظهار نظر داشته باشند.

حسن کریمی سنجری کارشناس خودرو، محمد شهپری عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعه سازان ایران و منصور منصوری دبیر انجمن قطعه سازان ایران در این میزگرد حضور پیدا کردند تا سخنانی که کمتر پیرامون صنعت خودرو گفته شده را بیان کنند. آنها از دست و پای بسته خود بعد از تحریم‌ها و ریل سیاست‌گذاری که به جای تسهیل تولید، خودش دست انداز می‌سازد، سخن گفتند. هر سه نفر معتقد بودند رسیدن به هدف تولید یک میلیون و هفتصد هزار دستگاهی با شرایط موجود غیر ممکن است. همچنین به عنوان اشخاصی که نفع شان در افزایش تولید داخل است از دیدگاه‌ خود در قبال واردات پرده‌برداری کردند. 

یکی از نکاتی که در این میزگرد مورد انتقاد قرار گرفت، فرآیندی است که موجب می‌شود خودروسازانی که بیشترین منفعت را به زنجیره خودروسازی ایران برسانند ضرر می‌کنند. اما در مقابل مونتاژکارانی که کمترین ارزش افزوده ممکن را در ایران خلق می‌کنندسود کلانی از این بازار به جیب می‌زنند. از نظر آنها اصلی ترین دلیل شروع این دور باطل، قیمت گذاری دستوری است.

البته قیمت گذاری دستوری تنها گلایه قطعه سازان از سیاست گذاری نیست و مواردی مانند فرآیند پیچیده تامین ارز مورد نیاز قطعه ساز و خودروساز از دیگر گلایه های این فعالان اقتصادی بود.