به گزارش اکو ایران، خودروسازی سایپا با توجه به استقبال کمی که از محصولاتش در دور دوم فروش محصولات شرکت های خودروساز از مسیر سامانه یکپارچه فروش شد، خود را آماده می کند تا بار دیگر محصولاتش را پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش قرار دهد.

به گزارش فارس، یکی از مدیران صمت با اشاره به استقبال از محصولات عرضه شده در سامانه یکپارچه گفت در فراخوان‌های شرکت های خودروسازی به مشتریان برای واریز وجه خودرو، استقبال بسیار کم بوده و اغلب ثبت نام کنندگان در سامانه یکپارچه عرضه خودرو، از خرید انصراف داده‌اند،  به طوری که خودروسازی سایپا که از ابتدای امسال تاکنون برای 207 هزار متقاضی دعوت نامه ارسال کرده اما از این تعداد فقط 125 هزار و 157 نفر نسبت به واریز وجه به حساب خودروساز اقدام کرده اند و بقیه متقاضیان خرید از این خودروساز که 50 درصد را شامل می شوند از خرید انصراف داده اند.

این مقام مسئول ادامه داد از 94 هزار متقاضی خرید خودرو از شرکت کرمان موتور که در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده بودند، حول و حوش 4 درصد یعنی 3 هزار و 800 نفر نسبت به واریز وجه به حساب این خودروساز اقدام کرده‌اند و بقیه انصراف داده اند.

همچنین از دو هزار متقاضی ثبت‌نام کننده برای خرید خودرو از مکث موتور در سامانه یکپارچه نیز تنها بیش از 200 نفر یعنی کمی بیش از 10 درصد نسبت به واریز وجه اقدام کرده‌اند و بقیه انصراف داده‌اند همچنین از 27 هزار نفر متقاضی خرید خودرو از ایلیا خودرو، حدود 100 نفر نسبت به واریز وجه به حساب این خودرو ساز اقدام کرده‌اند.

خالی ماندن حدود 50 درصدی ظرفیت فروش نارنجی های جاده مخصوص در شرایطی که نزدیک به پنج ماه از سالجاری می گذرد این گمانه را تقویت می کند مدیران خودروسازی سایپا از همین حال منتظر هستند تا مدیران ارشد صمت چراغ سبز را برای برگزاری دور جدید فروش خودرو در سامانه یکپارچه روشن کنند تا این خودروساز بار دیگر شانس خود را برای فروش محصولاتش بیازماید.

با توجه به محدودیت ظرفیت شرکت های خودروساز خصوصی مشخص نیست کدام یک از آنها در دور سوم فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه حضور خواهند داشت.

حضور ایران خودرو در دور جدید فروش سامانه یکپارچه با توجه به اینکه ظرفیت تولید و عرضه این خودروساز در همان دور اول فروش از مسیر سامانه یکپارچه فروش پُر شد نامشخص است. از آنجایی که ایران خودرویی ها حدود 80 درصد دعوتنامه هایی که برای متقاضیان فرستاده اند را فاکتور کرده اند این احتمال وجود دارد که برخی از محصولات این خودروساز در دور سوم فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه در اختیار متقاضیان قرار گیرد.