به گزارش اکو ایران، تولید شاهین در پایان مرداد 1402 از هدف گذاری صورت گرفته، عقب است. اما مدیران این خودروساز برنامه ریزی های لازم را انجام داده اند تا در پایان سال جاری هدف گذاری در تولید شاهین محقق شود.

متن جوابیه خودروسازی سایپا به گزارش اکو ایران با عنوان «سایپا برای تولید این خودرو زیر قول خود می زند؟» :

گروه خودروسازی سایپا از ابتدای سال جاری حدود 23 هزار دستگاه خودروی شاهین تولید کرده که با توجه به برنامه تولید پیش‌بینی شده این محصول،  سه هزار دستگاه کمتر از برنامه، تولید شده است. لذا به منظور جبران عقب افتادگی صورت گرفته، تمهیدات لازم به منظور افزایش ظرفیت تولید روزانه به میزان 300 دستگاه در خط خودروی شاهین با تقویت و تامین نیروی انسانی و تجهیزات، اندیشیده شده است که در صورت اجرای کامل این برنامه، بر اساس تعداد روزهای کاری باقی‌مانده، امکان پوشش برنامه تولید سال جاری وجود دارد. این جوابیه به امضای اداره اطلاع رسانی و فضای مجازی گروه خودروسازی سایپا رسیده است.

با توجه به برنامه خودروسازی سایپا برای افزایش ظرفیت 300 دستگاهی در خط تولید شاهین، هدف گذاری 66 هزار دستگاهی برای تولید این خودرو دور از دسترس نیست. قول مدیران سایپا برای جبران کسری تولید شاهین این اطمینان خاطر را به بازار داده تا روند عرضه شاهین مظابق برنامه ریزی صورت گرفته انجام شود.