به گزارش اکو ایران، شورای رقابت بعد ار بررسی قیمت محصولات جدید سایپا، آنها را منتشر می کند.

چهار خودروی جدید سایپا یعنی کوییک مدل GX، ساینا مدل GX، شاهین اتوماتیک و اطلس در دور دوم فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه در دسترس متقاضیان قرار گرفتند اما به رغم گذشت حدود سه ماه از تعیین تکلیف خودروهای عرضه شده در سامانه، هنوز خبری از اعلام قیمت و زمان عرضه این خودروها نیست.

چنانچه اعضای شورای رقابت در جلسه امروز خود به جمع بندی درباره قیمت خودروهای جدید سایپا برسند، قیمت این محصولات اعلام خواهد شد.

به نظر می رسد دلیل اصلی نامشخص بودن زمان تحویل کوییک مدل GX، ساینا مدل GX، شاهین اتوماتیک و اطلس بحث قیمت باشد. چنانچه شورای رقابت قیمت این خودروها را به مدیران سایپا اعلام کند، خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص این امکان را پیدا می کند تا زمان تحویل را به خریداران این خودروها در سامانه یکپارچه اعلام کند.

با توجه به قانون فروش محصولات توسط خودروسازان این شرکت ها باید در زمان عرضه قیمت نهایی را به اطلاع خریداران برسانند اتفاقی که در ارتباط با چهار محصول سایپا نیفتاد و مشخص نیست چرا سیاست گذار به رغم نامشخص بودن قیمت این خودروها به نارنجی های جاده مخصوص اجازه داده این چهار محصول را پشت ویترین سامانه یکپارچه قرار دهد؟