به گزارش اکو ایران، رییس سازمان توسعه تجارت گفت تا کنون محصولات برندهای هیوندا، کیا، فیات، زوتی، سوزوکی بستیون و هونگچی از گمرک ترخیص شده اند.

مهدی ضغیمی درباره تحویل خودروهای وارداتی از مسیر سامانه یکپارچه خودرو گفت این سامانه در حال بروز رسانی برای آمادگی عرضه خودروها طی هفته آینده است.

البته این خودروها برای اینکه به متقاضیان تحویل داده شوند نیازمند دریافت مجوز قیمتی از شورای رقابت هستند. تازمانی که اعضای شورای رقابت قیمت این خودروها را تعیین نکنند امکان تحویل این خودروها به خریداران از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو وجود ندارد.

براساس اعلام رییس سامزان توسعه تجارت در حال حاضر برای تعیین قیمت این خودروها شرکت های وارد کننده اطلاعات محصولات ترخیص شده را به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان فرستاده اند.

ضیغمی ادامه می دهد اعضای سازمان حمایت نسبت به بررسی مستندات ارسال شده اقدام کرده و در نهایت نظر خود را در اختیار شورای رقابت قرار می دهند. اعضای شورای رقابت نیز بعد از بررسی نسبت به اعلام قیمت خودروهای وارداتی اقدام می کنند.

رییس سازمان توسعه تجارت درباره دلایل تاخیر در تعیین قیمت خودروهای وارداتی گفت در برخی موارد  اطلاعات ارسالی برخی از شرکتهای واردکننده به سازمان حمایت ناقص بوده و همین امر باعث کندی روند قیمت گذاری شده باشد است.

این مدیر صمت تاکید کرد البته تا کنون شورای رقابت تاخیری در اعلام قیمت خودروهای وارداتی نداشته است.

بنابراین به نظر می رسد در شاریط حاضر چنانچه سامانه یکپارچه فروش خودرو برای خودروهای وارداتی باز شود، متقاضیانی که در دور اول سامانه یکپارچه با مکانیزم قرعه کشی این امکان را پیدا کردند تا نسبت به دریافت خودرو در زمان آغاز تحویل اقدام کنند، باید از میان هفت برند کیا، هیوندا، فیات، زوتی، هونگچی، سوزوکی و بستیون نسبت به انتخاب محصول مورد نظر خود اقدام کنند. البته فراموش نکنیم پیش از این نیز چانگان CS35 پلاس توسط خودروسازی سایپا از گمرک ترخیص شده و به برخی ازم تقاضیان به تعداد محدود تحویل داده شده است.