به گزارش اکو ایران، ایران خودرو تا پایان سال جاری قصد دارد تا حدود 157 هزار و 600 دستگاه از اعضای خانواده پژو را برای مشتریان فاکتور کند. این خودروساز تا پایان نیمه اول سال جاری نزدیک به 146 هزار و 500 دستگاه انواع پژو را رهسپار بازار کرده بود.

بررسی اطلاعات منتشر شده توسط ایران خودرو در سایت کدال سازمان بورس گویای این نکته است که مدیران ایران خودرو پیش بینی کردند بیش از 304 هزار دستگاه از اعضای خانواده پژو را برای مشتریان فاکتور کنند.

چنانچه خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص به برنامه ریزی خود وفادار بماند مشتاقان خرید انواع پژو نباید نگرانی چندانی بابت در اختیار گرفتن این خودرو داشته باشند. آنچه تا حد زیادی دل مشتریان پژو را قرص می کند عملکرد آبی های جاده مخصوص در در نیمه اول سال جاری است. فاکتور کردن 246 هزار دستگاه انواع پژو نشان می دهد جای نگرانی برای حذف برخی مدل های این برند پر طرفدار خودرویی در بازار وجود ندارد. اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری گمانه زنی هایی در مورد حذف پژو 206 و پژو پارس مطرح شده بود. مدیران ایران خودرو حذف این دو محصول پرتقاضا را از سبد محصولاتی خود تکذیب کردند. آمارهای منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس نیز بر ادعای مدیران آبی های جاده مخصوص صحه می گذارد.

البته ممکن است این روند تنها تا پایان سال جاری پابرجا باشد و در سال آینده مدیران ارشد این خودروساز متفاوت از آنچه در سال 1402 رقم خورد، برنامه ریزی کنند.