چری که یکی از شناخته شده ترین برندهای حال حاضر چین است و پر فروش ترین برند چینی در ایران هم به حساب می‌آید، این روزها در بازار مکزیک هم حال و روز خوبی دارد و توانسته خود را جا اندازد.

به گزارش اکوایران و به نقل از موتورترند حالا خودروسازان چینی در حال تلاش برای ورود به بازار آمریکا هستند. 

البته باید توجه داشته باشید چینی‌ها مانند خودروسازان ایرانی بی گدار به آب نمی‌زنند و از بابت اینکه در صورت ورود به بازار آمریکا توانایی رقابت دارند اطمینان بالایی دارند.

CHERY

برایان وو، معون اجرایی چری مکزیک به موتور ترند گفت: بازار ایلات متحده برای ما بسیار مهم است. ما در حال حاضر یک استراتژی کاملا مشخص برای ورود به این بازار داریم، اما صادقانه بگویم که نمی‌توانم اطلاعات بیشتری در این مورد به شما بگویم.

این اولین باری نیست که چری قصد دارد وارد بازار آمریکا شود. در اوایل سال 2020 نیز این شرکت برای ورود به بازار آمریکا تلاش کرد که موفق نشد. قبل تر نیز در سال 2005 چری موفق به دریافت مجوز حضور در آمریکا نشد. اما وو معتقد است این بار اوضاع فرق می‌کند. او گفت: ما نمیخواهیم دو.باره همان داستان را تکرار کنیم. موقعیت چری اکنون نه مثل پارسال است، نه مثل 20 سال پیش. هنو.ز زود است که استراتژی چری برای بازار آمریکا فاش کنیم اما هم اکنون در حال جمع آوری یک سبد محصول و تعیین برند های مخصوص بازار آمریکا هستیم.

چری

برندهای این گروه در حال حاضر شامل چری،اکسید، اومودا و جتور است که به نظر می‌رسد سهم بازار ایالات متحده محصولات برند اکسید است. این برند درواقع لوکس ترین زیرمجموعه چری به حساب می‌آید و عمده محصولات آن با انرژی‌های جدید حرکت می‌کنند.

چری

استانداردها یلازم برای ورود به بازار ایلات متحده بسیار سخت‌گیرانه تر از مکزیک است، اما وو ادعا می‌کند حتی همین محصلات فعلی که در مکزیک عرضه می‌شوند هم توانایی پاس کردن این استاندارند‌ها را دارند. چری که سال 2022 وارد مکزیک شده به سرعت رشد کرده و هم اکنتون فروش بالاتری از رقبایی مثل هوندا، سوزوکی و سوبارو دارد. این کمپانی چینی تا اواخر امسال یک خط تولید با ظرفیت 400 هزار دستگاهی نیز در مکزیک راه‌اندازی میکند که به نظر تاسیس اسن شرکت بخشی از استراتژی چری برای حضور در بازار آمریکا باشد.

چری