به گزارش اکو ایران، تولید و عرضه خودرو با برند پژو همچنان گلوی ایران خودرویی ها را می فشارد. اطلاعات منتشر شده در سایت کدال سازمان نشان می دهد نشان می دهد آبی های جاده مخصوص طی 6 ماهی که از سال جاری می گذرد  حدود 14 هزار و 380 میلیارد تومان از زیان حاصل از فروش را در صورت های مالی خود ثبت کردند. از این میزان زیان فروش گروه پژو به تنهایی حول و حوش 9 هزار و 326 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است. به عبارت دیگر بیش از 64 درصد زیانی که ایران خودرویی در نیمه اول امسال در صورت های مالی خود ثبت کرده اند به دلیل فروش محصولاتشان با برند پژو بوده است. اما تیراژ فروش نشان می دهد فروش محصولات ایران خودرویی ها با برند پژو حدود 59 درصد عرضه کل این خودروساز را تشکیل می دهد.

این میزان زیان ایران خودرویی ها نشان می دهد که این خودروساز از ناحیه قیمت گذاری دستوری تا چه حد تحت فشار است.  اکثر محصولاتی که این خودروساز با برند پژو تولید می کند، در دسته محصولات قدیمی این خودروساز قرار می گیرند و به دلیل قیمت پایه کم در ادواری که سیاست گذار زیر مجوز افزایش قیمت را امضا کرده امکان رشد قیمتی چندانی برای  محصولات فروخته شده با برند پژو نبوده و همین مساله با توجه به افزایش هزینه های تولید سبب شده تا زیان این خودروساز از ناحیه فروش خودرو با برند پژو، سنگین تر شود.

البته ایران خودرو به سمت تغییر سبد محصولاتی خود و حذف محصولات زیان ده حرکت کرده اما این مسیر چندان هموار نبوده و فروش با زیان مدیران ایران خودرو را کلافه کرده است.