به گزارش اکو ایران، ایران خودرو اعلام کرد تولید پژو پارس در پایان سال 1402 متوقف خواهد شد. آن طور که معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول این خودروساز گفت قرار است به جای پژو پارس، سمند سورن با موتور XU7P جایگزین خواهد شد.

براساس اعلام مهدی رادمنش پژو پارس آخرین محصول پلتفرم پژو 405 است که در سبد محصولاتی ایران خودرو تولید می شود و با توقف تولید این خودرو سمند سورن با موتور XU7P تولید خواهد شد.

پژو پارس محصولی است که در خطوط تولید شهرستان ایران خودرو مانند کرمانشاه، فارس و مازندران تولید می شود. اما خداحافظی با این خودروی پُرتقاضا سبب می شود که خطوط تولید پژو پارس، برنامه ریزی ربرای تولید سمند سورن با موتور XU7P را در دستور کار قرار دهند.

البته در میان صحبت های معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو نکته ای وجود دارد که نشان می دهد تولید سمند سورن با موتور XU7P هم چندان ادامه دار نخواهد بود و این خودرو هم به طور موقت جایگزین پژو پارس خواهد شد.

رادمنش درباره برنامه های ایران خودرو در آینده تاکید کرد این خودروساز در حوزه توسعه محصول بر روی پلتفرم تارا برنامه‌هایی دارد.

بررسی خطوط تولید ایران خودرو در سایر شهرها نشان می دهد سمند سورن در سایت تبریز ایران خودرویی ها روی خط تولید است. البته سمند سورنی که در تبریز تولید می شود با موتور EF7 است و در حال حاضر خبری از تولید این عضو خانواده سمند با موتور XU7P در سبد محصولاتی ایران خودرو نیست.

اما خبر خداحافظی پژو پارس، متقاضیان این خودرو را شوکه کرده است. پیش تر اخباری درباره خروج پژو پارس از سبد محصولاتی ایران خودرو در تیر 1402 به گوش می رسید اما از انجایی که این خبر با واکنش منفی بازار روبرو شد، مدیران ایران خودرو طی اطلاعیه از تداوم تولید پژو پارس خبر دادند.

به نظر می رسد با توجه به اعلام معاون تحقیقات، طراحی و توسعه محوصل ایران خودرو این بار عزم ایران خودرویی ها برای خداحافظی با پژو پارس جدی باشد. با توجه به این اتفاق پیش بینی می شود هر چه به پایان سال جاری، موعد خداحافظی با پژو پارس، نزدیک تر شویم قیمت این خودرو روند صعودی به خود بگیرد.