به گزارش اکوایران؛ براساس ارزیابی بازار امروز «هایماS8» کاهش قیمت 20 میلیون تومانی داشت و در مقابل «پژو 206 دنده‌ای» در بازار رشد 9 میلیونی را تجربه کرد و خانواده دنا هم شکل افزایشی به خود گرفتند تا با این شرایط «دنا پلاس 6 دنده توربو» در بازار رشد 8 میلیونی داشت و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» هم با افزایش 4 میلیونی راهی بازار شد.

به گفته فعالان بازار خودرو با اعلام خبر تخصیص واگذاری مرحله پنجم فهرست خودروهای وارداتی موجب شد تا مونتاژی‌ها شکل کاهشی به خود گیرند. از سوی دیگر اختلاف قیمت پرطرفدارهای داخلی در حالی رقم خورده که امروز دلار هم کمی افزایش داشت، افزایشی که برخی از فعالان بازار خودرو آن را به بالا رفتن قیمت در بازار نسبت می‌دهند.

 قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»،«هایماS8» ،«تارا اتوماتV2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو 206 دنده‌ای» در بازار 485 میلیون تومان قیمت خورد و رشد 9میلیونی داشت، اما «هایما S8 پلاس» امروز سمت و سوی متفاوتی به خود گرفت و با کاهش 20 میلیونی در بازار یک میلیارد و 640 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تارا اتوماتV2» در بازار با رشد یک میلیونی در بازار امروز 756 میلیون تومان قیمت خورد. همچنین خانواده دنا هم امروز روند افزایشی داشتند و با این شرایط «دنا پلاس 6 دنده توربو» با افزایش 8 میلیونی در بازار 738 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با رشد 4 میلیونی 800 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر کانال داد. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم در بازار 610 میلیون تومان قیمت خورد و رشدی 2 میلیون تومانی را ثبت کرد.

اکو4