به گزارش اکوایران؛ فعالان بازار خودرو کاهش نرخ دلار را یکی از دلایل نوسان اندک در بازار خودرو می‌دانند و معتقدند تداوم ثبات دلار موجب شده تا خودرو‌های داخلی با کمترین تغییر راهی بازار شوند.

از سوی دیگر نوسان اندک قیمتی در حالی در بازار حاکم است که این روزها 4 مرحله از فروش خودروهای وارداتی برگزار شده و این امر پیش‌تر این گمانه را به وجود آورده بود که قیمت برخی خودروها کاهش قابل توجهی خواهد یافت. پیش بینی که درست از آب در نیامد. براساس ارزیابی بازار امروز «دنا پلاس توربو اتوماتAT» با کاهش 3 میلیونی قیمت بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داد. روند بازار نشان می‌دهد «پژو207 دنده‌ای»، «تارا اتوماتV2»، «پژو 206 دنده‌ای» و «دنا پلاس 6 دنده توربو» هم با کاهش 2 میلیونی راهی بازار شدند و «هایماS8» هم تغییر قیمت نداشت.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»، «هایماS8» ، «تارا اتوماتV2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو 206 دنده‌ای» در بازار 476 میلیون تومان قیمت خورد و افت 2 میلیونی داشت، اما «هایما S8 پلاس» بدون تغییر یک میلیارد و 660 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شد.

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تارا اتوماتV2» در بازار کاهش 2 میلیونی داشت و در بازار امروز 755 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان می دهد در میان خانواده دنا هم امروز «دنا پلاس 6دنده توربو» کاهش دو میلیون تومانی داشت و در بازار 730 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم 796 میلیون تومان قیمت خورد و کاهش 3 میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم در بازار با کاهش 2 میلیون تومانی 608 میلیون تومان قیمت خورد.

اکو یک