به گزارش اکوایران؛ رشد قیمت خودروهای داخلی در حالی امروز رقم خورد که اواسط هفته گذشته خبر بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو موجب شده بود تا بازار شکل و شمایل کاهشی به خود گیرد، اما امروز و با آغاز هفته جاری شاهد خنثی شدن اثر این خبر بودیم و بازار به مسیر افزایشی خود بازگشت.

شاید بتوان یکی از دلایل رشد قیمت را به برداشت نادرست بازار از خبر توقف تولید برخی از خودروهای داخلی نسبت داد، خبری که نگاهی به آن نشان می‌دهد اکثر خودروهای موجود در فهرست آن پیش از این از خط تولید خارج شده بودند،‌ با این حال انتشار آن بازخورد نادرست بازار و در نهایت رشد قیمت پرطرفدارهای داخلی را به همراه داشت.

از سوی دیگر رشد قیمت خودروهای داخلی درحالی در بازار امروز شکل گرفت که دلار نسبت به چهارشنبه هفته گذشته تغییر قیمت نداشت، دلار از اواسط هفته گذشته شکل ثابت به خود گرفته است.  

رصد بازار نشان می‌دهد پرطرفدارهای ایران خودرو امروز افزایش یک تا 10 میلیون تومان داشتند. براساس ارزیابی بازار در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امرزو «هایماS8» با افزایش 10 میلیونی بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد و «پژو 206 دنده‌ای» هم با رشد 6 میلیونی در بازار قیمت‌گذاری شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»، «هایماS8» ، «تارا اتوماتV2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس ارزیابی بازار امروز نسبت به چهارشنبه گذشته روند افزایشی به خود گرفت و با این شرایط امروز «پژو 206 دنده‌ای» رشد 6 میلیونی داشت و قیمت آن به 486 میلیون تومان رسید. «هایما S8 پلاس» هم در بازار رشد 10 میلیونی را تجربه کرد و یک میلیارد و 660 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تارا اتوماتV2» با رشد یک میلیونی در بازار 761 میلیون تومان قیمت خورد. «دنا پلاس 6 دنده توربو» هم رشد 2 میلیون تومانی داشت و 740 میلیونی شد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با رشد یک میلیونی امروز 803 میلیون تومان قیمت‌ خورد. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم در بازار رشدی سه میلیونی داشت و 610 میلیون تومان معامله شد.

اکو 11