به گزارش اکو ایران، چانگان برای فتح بازار خودروهای برقی در سال آینده برنامه ریزی کرده است. براساس اعلام مدیرعامل برند دیپال (شرکت زیر مجموعه برند چانگان) این شرکت قصد دارد سال 2024 تولید 450 هزارد ستگاه خودروی الکتریکی را نهایی و محصولات تولیدی خود را به بازارهای جهانی عرضه کند.

چانگنا به نوعی شریک تجاری خودروسازی سایپا محسوب می شود. این برند خودروسازی چین در سال های پیش از تحریم ها روابط نزدیکی با نارنجی های جاده مخصوص داشت. چانگان CS 35 محصولی بود که توسط خودروسازی سایپا در خط تولید سایپا کاشان مونتاژ می شد. بعد از بازگشایی مرز برای ورود خودروهای وارداتی محصولات چانگان توسط سایپا در دسترس متقاضیان خودروهای وارداتی قرار گرفت.

خودروسازی سایپا در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو که در آبان 1402 برگزار شد، یک دستگاه چانگان دیپال SL03 را در غرفه خود به نمایش گذاشته بود. این مساله نشان می دهد این خودروساز نیم نگاهی به عرضه این خودروی برقی در بازار کشور دارد.

با توجه به هدف گذاری دیپال می توان گفت شریک سایپا رقیب تسلا (خودروساز برقی آمریکایی) شده است. خودروسازی سایپا اگر قصد داشت باشد تا تولید خودروی برقی را در دستورکار قرار دهد روابطش با چانگان می تواند در طراحی و تولید خودروی برقی کمکش کند.

این خودروساز برقی چینی قصد دارد به منظور توسعه سبد محصولاتی خود همکاری هایی هم با یکی از غول های فنآوری، شبکه های رایانه ای و ارتباطات چینی یعنی شرکت هووآوی داشته باشد.

آن طور که شنیده ها می گویند این خودروساز الکتریکی با همکاری هووآوی تولید دو محصول جدید را برنامه ریزی می کند تا در سال آینده به بازار عرضه کند.

آمارهای منتشر شده نشان می دهد دیپال در ماه اکتبر تولید بیش از 15 هزار و 500 دستگاه از محصولات خود را نهایی کرده تا تولید این خودروساز چینی ا ابتدای سال تا پایان اکتبر به حوالی 102 هزار و 500 دستگاه برسد.