به گزارش اکوایران؛ بررسی بازار خودروهای داخلی نشان می‌دهد بازار امروز بیش از همیشه حال و هوای افزایشی داشت و با این شرایط پرطرفدارهای ایران خودرو و محصولات سایپا امروز طعم رشد قیمت را چشیدند.

رشد قیمت محصولات داخلی در بازار امروز در حالی رقم خورد که بر اساس اعلام سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی دور جدید فروش این خودروها برای ثبت نامی‌های قبلی از امروز آغاز شده است. از سوی دیگر امروز هم نرخ دلار در بازار شکل کاهشی داشت و به روند خود در بیش از 4 هفته اخیر ادامه داد. اما پرطرفدارهای ایران خودور و سایپا توجهی به اخبار و نرخ دلار نداشتند و شکل افزایشی به خود گرفتند.

با توجه به قیمت خودروهای داخلی در بازار امروز می‌توان گفت در میان سایپایی‌ها امروز «تیبا هاچ‌بکEX» رشدی 10 میلیون تومانی داشت و در میان ایران خودرویی‌ها این رشد به «هایماS8»، «پژو 206 دنده‌ای» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» و «پژو 207» رسید. بررسی بازار نشان می‌دهد در میان پرطرفدارهای ایران خودرو «دنا پلاس 6 دنده توربو» تنها خودرویی است که امروز با کاهش 9 میلیونی در بازار قیمت‌گذاری شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»، «هایماS8»، «تارا اتوماتV2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، در بازار امروز نسبت به دوشنبه گذشته «پژو 206 دنده‌ای» با افزایش 10 میلیون تومانی490 میلیون تومان قیمت خورد. «هایما S8 پلاس» هم امروز در بازار رشد 10 میلیونی را تجربه کرد و یک میلیارد و 695 میلیون تومان قیمت گذاری شد. ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد «تارا اتوماتV2» هم در بازار 763 میلیون تومانی شد و رشدی 6 میلیونی داشت.

از سوی دیگر در میان پرطرفدارهای ایران خودرو خانواده دنا امروز افت و رشد قیمت داشتند. با این شرایط  «دنا پلاس 6 دنده توربو» با کاهش 9 میلیونی 735 میلیون تومان قیمت خورد و «دنا پلاس توربو اتومات» با افزایش 10 میلیونی 810 میلیون تومانی شد. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم رشدی 11 میلیونی داشت و 628 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

اکو 29

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا صندوقدارSX» ، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR»، «کوییک دنده‌ایS» و  «ساینا دنده‌ای S» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس ارزیابی امروز «شاهینG» در بازار591 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شد و نسبت به روز معاملاتی قبل رشدی 8 میلیون تومانی داشت. اما خانواده کوییک در مدت زمانی مورد بررسی تغییر قیمت نداشتند، با این شرایط قیمت «کوییک‌R دنده‌ای» در بازار 355 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و «کوییک دنده‌ایS» هم در بازار 349 میلیون تومان قیمت خورد.

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تیبا صندوق‌دار» امروز 335 میلیونی ماند، اما «تیبا 2 معمولی» با افزایش 10 میلیون تومانی 355 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. بررسی بازار همچنین از رشد 4 میلیونی «ساینا دنده‌ای S» حکایت دارد، این خودرو امروز 365 میلیون تومان قیمت‌ خورد.

اکووو 29