به گزارش اکو ایران، عرضه محصولات شرکت های خودروساز با قیمت های حاشیه بازار با اطلاعیه ایران خودرو و سایپا به طور موقت به کما رفت.

ایران خودرویی ها و سایپایی ها طی اطلاعیه هایی که در سایت کدال سازمان بورس منتشر کردند به اطلاع سهام داران خود رساندند که که به رغم پیگیری های صورت گرفته از مراجع ذیربط در ارتباط با فروش بخشی از محصولات خود با قیمت های حاشیه بازاری هنوز ابلاغ رسمی در این ارتباط به دست آنها نرسیده است.

هیات مدیره دو خودروساز بزرگ در اطلاعیه های خود اعلام کرد به محض اینکه تغییری در ساز و کار قیمتی فروش محصولاتشان بوجود بیاید از طریق سایت کدال سازمان بورس اطلاع رسانی کرده و سهامداران خود را در جریان تغییرات قیمتی ایجاد شده، قرار می دهند.

تصویری از توافق نامه میان وزارت صمت، شرکت های خودروساز و قطعه سازان منتشر شد و قرار بود دو خودروساز بزرگ کشور در صورتی که بتوانند حداقل 60 هزار دستگاه از محصولاتی که قیمت بازار و کارخانه ها زیاد است را تولید و آمده عرضه به بازار کنند، مدیران صمت مجوزهای قانونی لازم را جهت فروش این خودروها با قیمت پنج درصد زیر قیمت حاشیه بازار فراهم کنند.

این خبر با واکنش های مختلفی روبرو شد. حتی اعلام شد عباس علی آبادی، وزیر صمت توانسته به صورت شفافی موافقت محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور را بگیرد.

البته نکته مهم در اطلاعیه ایران خودرویی ها این است که این خودروساز همچنان پیگیر کسب مجوز برای فروش بخشی از محصولاتش با قیمت های حاشیه بازاری است و اعضای هیات مدیره این خودروساز امیدوارند تا بتوانند با اخذ مجوز فروش در حاشیه بازار را برای بخشی از سبد محصولاتی خود فراهم کنند. سایپایی ها هم مشابه اطلاعیه ایران خودرویی ها را در سایت کدال سازمان بورس منتشر کرده اند. بنابراین به نظر می رسد در حالی که به طور موقت آتش فروش محصولات شرکت های خودروساز به قیمت حاشیه بازار خاموش شده اما این اتفاق بسان آتشی زیر خاکستر قرار دارد و این احتمال وجود دارد تا هر آن خودروسازانی که در کمین کسب مجوز افزایش قیمت محصولات خود هستند، مجوز فروش در حاشیه بازار را اخذ کرده و محصولات خود را با قیمت های جدید روانه بازار می کنند.