به گزارش اکو ایران، ایران خودرو تلاش می کند تا پژو پارس را به رغم چالش هایی که برای کسب مجوز تولید این خودرو با سازمان ملی استاندارد دارد در خطوط تولید خود نگه دارد اما در صورتی که نتواند موفق شود سورن پلاس یا دنا را به عنوان خودروی جایگزین مدنظر دارد.

جایگزینی دنا یا سورن پلاس به جای پژو پارس در خلال صحبت های مدیرعامل ایران خودرو مطرح شد تا تردیدهایی درباره جانشین این محصول محبوب ایجاد شود.

علیمردان عظیمی درباره وضعیت تولید پژو پارس اعلام کرد ایران خودرو به دنبال این است تا پژو پارس را در سبد محصولاتی خود در سال آینده نیز حفظ کند.

آن طور که مدیر ارشد آبی های جاده مخصوص گفت اگر حفظ پژو پارس به دلیل تمدید مجوز استاندارد  ممکن نباشد محصولی که به لحاظ استاندارد بهتر از پژو پارس است جایگزین این محصول خواهد شد و به متقاضیان پژو پارس تحویل داده می شود.

عظیمی در حالی از دنا یا سورن پلاس با موتور XU7P به عنوان محصولات جایگزین پژو پارس یاد می کند که پیش تر این خودروساز اعلام کرده بود سورن پلاس با موتور XU7P را به عنوان محصول پژو پارس در نظر گرفته است.

البته این خودروساز به متقاضیانی که بهمن سال جاری باید پژو پارس را از ایران خودرو تحویل می گرفت پیشنهاد داده تا پژو 207 با گیربکس دستی و سقف شیشه ای (پانوراما) را تحویل بگیرند.

به نظر می رسد مدیران ایران خودرو هنوز سردرگم هستند و نمی دانند کدام محصول خود را به عنوان جانشین پژو پارس معرفی کنند.

پیش بینی می شود آبی های جاده مخصوص تا چند وقت دیگر یکی از  این دو مسیر را برای جانشین پژو پارس انتخاب کنند.

عرضه سبد محصولاتی به جای یک محصول مشخص به خریداران پژو پارس با توجه به خودروی مازاد موجود می تواند یکی از مسیرهای مدنظر ایران خودرویی ها باشد. این مسیر به آن معناست که خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص به بخشی از متقاضیان پژو پارس در یک مقطع زمان دنا را پینشهاد دهند، در مقطعی دیگر پژو 207 را در دسترس متقاضیان پژو پارس قرار دهند و نیم نگاهی هم به عرضه سورن پلاس با موتور XU7P به جای پژو پارس داشته باشند.

مسیر دیگر که کمتر امکان تحقق دارد ادامه تولید پژو پار با کیفیت استانداردی فعلی تا زمان عمل به کل تعهدات ایجاد شده برای این خودروی محبوب است.

فارغ از اینکه ایران خودرویی ها کدام یک از دو مسیر یاد شده را انتخاب کنند یا اینکه مسیر سومی را در پیش گیرند، این ثبت نام کنندگان برای پژو پارس هستند که تکلیف خود را برای در اختیار گرفتن خودروی مورد نظر خود نمی دانند.